Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min 5G ipod 30gig tar inte laddning!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en "femte generationens" ipod, 30gig.

min ipod har ballat ut fullkomligt, och vill inte ta laddning langre. jag laddade ur batteriet helt och satte den sedan pa laddning, den svartvita "ickeanimerade" ikonen kom upp, vilken den ju gor om batteriet ar helt slut, men sen hander inget mer, ikonen fortsatter lysa men ipoden tar ingen laddning. oavsett om jag forsoker ladda genom usbadapter (har tva olika) i vaggen eller genom olika datorer, jag har provat byta firewiresladdar, lata ipoden vara i 24 timmar och laddat igen, men inget hjalper! den svartvita ikonen kommer upp, men den tar aldrig nagon laddning...
har testat alla tips jag hittat pa apples hemsida, men inget av dem hjalper pa min ipod.. den har varit valdigt segladdad i flera manader (kopte den i november), 10-12 timmar for att fa fulladdat batteri var inget ovanligt..

nar jag nu forsoker satta den pa laddning, fastan den inte laddar upp batteriet, sa kanns det dessutom som om hela ipoden blir magnetisk eller nat, man far en obehaglig kansla av att ta i den.. laskigt!

ett extra problem ar att jag befinner mig pa resa genom asien just nu, och kommer inte tillbaka till sverige forran i host. och jag vill ju inte resa utan min ipod, da all min musik saklart finns dari.

lite fragor:
* har nagon nagot extra tricks jag kan ta till for att fa den att funka?
* maste jag kunna visa upp mitt garantibevis for att fa service.. och isf om det racker med en kopia?
* rensar de harddisken for att byta batteriet? (jag antar att det ar batteribyte som kravs??)

snalla hjalp mig nagon! *desperat rop pa hjalp*

(kanske finns en liknande trad, men jag har bara tillgang till knagglig asiatisk uppkoppling, och kan inte kika igenom alla tradar. forlat mig isf.

Jag skulle ha kontaktat apples support. vet inga extra tips, och dedär med garanti e jag inte säker på men gissar på att de vill ha nån form av "bevis" och jag skulle tippa på en reset av allt så musiken försvinner nog men du får en fungerande ipod.... så valet är ditt.

1
Bevaka tråden