Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ursäkta, vart kan jag hitta närmaste restaurang?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ibland när man är utomlands kan det vara bra att kunna göra sig förstådd. Även om man tror att alla förstår lite engelska så är det absolut inte fallet. Därför har företaget Talking Panda börjat sälja en parlör som man kan ha på sin iPod.

Programmet heter iLingo och gör att det möjligt för användaren att uttrycka 400 ord och fraser per språk. Programmet finns i två versioner. En för Europa (Franska, Tyska, Italienska, Spanska, Portugisiska, och Ryska) och en för Asien (Cantonese, Mandarin Kinesiska, Japanska och Koreanska)

iLingo kostar 49.95$ för Europa-versionen och 39.95$ för Asien-versionen.

Hemsida: iLingo

Hej!
det där låter ju grymt!
Men jag undrar hur stor plats tar programet i iPoden? HUr mycket utrymme krävs?
EMIL

Jag tycker att det är dyrt!

50 $ för 2400 ord och fraser är lite väl mycket.. Man lika gärna köpa en sån här för samma pengar: http://www.ydis.se/produkter/showarticle.asp?artnr=11013H&artnamn=Hexaglot+Traveller
fast den innehåller 20000 ord och 2700 fraser..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Jag tycker att det är dyrt!

50$ för 2400 ord och fraser är lite väl mycket.. Man lika gärna köpa en sån här för samma pengar: http://www.ydis.se/produkter/showarticle.asp?artnr=11013H&artnamn=Hexaglot+Traveller
fast den innehåller 20000 ord och 2700 fraser..

Problemet är att du får en sak till att bära runt på, och då försvinner anledningen till att köpa iLingo.

fortfarande!
hur mycket utrymme tar programet??!

Ursprungligen av Emiiiil:

fortfarande!
hur mycket utrymme tar programet??!

Eftersom ingen har svarat dig så är det ingen som vet, och det hjälper inte att skapa ett inlägg till. Försök istället att leta upp svaret själv och hjälp forumet.

hehe.. tack..

hur fungerar det? ska man sitta o skrolla fram ord? tar ju lika lång tid att skriva som det gör att skriva med musen på en dator då ju.

(gillarderas supportsida också, först en lång radda med kända felsaker och sist en "how do i uninstall?")

Ursprungligen av FireWaia:

hur fungerar det? ska man sitta o skrolla fram ord? tar ju lika lång tid att skriva som det gör att skriva med musen på en dator då ju.

(gillarderas supportsida också, först en lång radda med kända felsaker och sist en "how do i uninstall?")

Det är ofta man har med sig datorn när man är utomlands och bär runt på

1
Bevaka tråden