Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av dator: Avauktorisering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska byta dator (PC -> PC). Jag har alla låtar på en extern hårddisk, så på så sätt blir det enkelt. Men hur funkar det här med auktorisering? Har jag fattat rätt att jag ska avauktorisera min gamla dator innan jag försöker spela de köpta låtarna på min nya? Måste jag sedan på den nya datorn auktorisera den?

Tack för all hjälp!

Jepp
////

iTunes Library-filen

Tack för svar!

Måste jag också flytta iTunes Library-filen för att inte tappa info om senast spelad etc, eller går det automatiskt?

Ny dator

Min förra dator totalkraschade, och nu sitter jag här med en ny (PC -> PC). Sålunda kan jag inte avauktorisera min förra. Nu är frågan hur jag säkert ska få över musik och bilder från ipoden till min nya dator? Vill inte testa mig fram, vore jobbigt att bli av med allt på ipoden...

Tacksam för all hjälp!

Ursprungligen av stenen:

Tack för svar!

Måste jag också flytta iTunes Library-filen för att inte tappa info om senast spelad etc, eller går det automatiskt?

Hjälp för precis det du frågar (flytt PC - PC) finns på Apples supportsite.

Tror du kan avauktorisera ditt gamla bibilotek utan att sitta vid den datorn. Kolla hjälpen för Music Store

1
Bevaka tråden