Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod eller Iaudio U2?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena alla ipodlovers! Tänkte ta och kasta ett 20 kilos hemmaljudsystem i ett glashus nu! Har nog aldrig skrivit i detta forumet men ja tänkte ta upp en tanke som jag har fått nu när jag skall köpa en mp3spelare efter ca 4 månaders mp3spelar-celibat.

Mitt bekymmer framgår av topicen! fråga är om jag skall köpa en iaudio u2(1gb) eller en ipod nano(2gb) pengaskilnaden är några hundra men de påverkar inte mitt val. Vad jag tror är att de flesta på det här forumet, i mitt fall hade köpt en ipod.. såklart Men grejjen är att jag sjäv har haft 3 ipods innan: mini, 20gb 4g, 30gb 5g) och en iaudio u2 1 gb.

Nu kan jag helt enkelt inte bestämma mig.. Varför ? båda har något som saknas den andre, ipoden är visserligen schysstare att se på och har något mer utrymme, men ljudbilden kommer i mina öron inte i närheten av iaudions.. en blandning skulle i mina ögon vara en perfekt mix.

Skulle vare speciellt intressant att höra från dom med "iaudiovana" och får reda på de 2 spelarna skiljer sig från sig i tekniken. Är det verkligen så att att iaudions ljud fullkommligt krossar ipodens , eller har jag fel uppfattning här?

Till slut min lilla liknelse som jag kom på under skrivandet!

ipoden är den vita, och goda Luke skywalker som man givet håller på(?) Medans iaudion symboliserar Herr Darh Wader som för det första är svart men också egentligen är ett par snäpp vassare än Luke i svärdfajtande, Luke S har ju egentligen tur om jag inte minns fel!

PS - Kan bara hoppas att ni inte tror att jag är sinnes-sjuk som drar kopplingar mellan ett ipoddilemma och starwars. Att jag postar detta klockan 22 en lördag talar ju inte till min fördel heller direkt men jag e faktiskt hemma och sjuk idag...! hah

VAD TYCKER NI ???????

nuff said! tack på förhand /F

hehe du har humor grabben! Du ska inte skämmas över att vara hemma en lördags kväll
Själv ska jag upp och jobba imorrn bitti!!

Ja du till din fråga, lite rolig jämförelse där, men den stämmer nog, ipodarna har nog bara "tur" handen på hjärtat faktiskt! För vem kan motstå dess charm? Den urläckra designen? Och det lilla fornatet? Helt ärligt? Inte ens min farmor (Som inte har den blekaste aning om vad en iPod är för något) tycker den är ful, hon sa bara nämen oj vilken söt liten grej, men vad använder man den till? Hur som helst.... Vill du inte ha mördarblickar på dig när du sätter dig på pendeltåget om dagarna av hängivna ipod freaks (snacka om att slänga sten i sitt eget glashus) så bör du ju ta en iPod och för att hänga med i svängarna För egentligen är det väl så? Vara INNE!

Men jag tror att iAudio (som jag dessvärre aldrig har prövat) är riktigt grym både ljudmässigt och funktionsmässigt, sen har den ju en enorm fördel, dra och släpp grejen slippa massa krångliga programvaror, iTunes i all äro, men det kunde gått lite smidigare.. faktiskt det kan nog de flesta iPods användare hålla med om... smidigt går det, men lite smidigare hade varit najs!!

iPoden är grym på sitt sätt likaså iAudion.... men vill du ha riktigt schysst ljud ur din iPod ska du ju självklart titta på ett par andra lurar, jag rekommderar Koss Spark eller vad de nu kallas för, de här vita (ipod wannabe lurarna) in-Ear format som kostar 179 kr på Teknikmagasinet.... riktigt billigt och kanon bra ljud (Använder de själv, och även ombord på ett flygplan sitter de perfekt, har även gjort en egen recension om de lurarna här i forumet bara söka "koss ombord")

Men skiter du i designen så ska du ju ta en iAudio, men sen som du säger ett par 100 lappar till så har du 2 GB..... hmm??? Jag hade ju hellre haft 2 GB (Nu har jag 4 GB Nano) But you understand my meaning Ju mer minne desto bättre...

Hoppas jag har hjälpt dig lite på traven!! :eek: Annars lär jag känna mig illa till mods!!

Ciao !!

haha fan du är ju rolig!:p

1
Bevaka tråden