Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar i oordning i iPoden efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha uppdaterat iTunes till senaste versionen och iPoden till 1.2 så har ett problem uppstått med vissa album jag har på den. Låtordningen har kastats om, av någon oförklarlig anledning!! Jag märkte att när jag kopplade in iPoden efter uppdatering stod det något i iTunes om att programmet "bestämmer kontinuerlig uppspelningsinformation", kanske har något med saken att göra?

Jag använder inte synkningsfunktionen utan lägger in låtarna manuellt, och det funkar inte att ta bort låtarna från iPoden för att sedan lägga in dem igen.

Vad händer om jag väljer att återställa iPoden? Går den tillbaka till en tidigare uppdatering eller rensas allt som ligger på den?

Tacksam för svar!
/Ludde

Ursprungligen av abstract11:

Går den tillbaka till en tidigare uppdatering eller rensas allt som ligger på den?
Tacksam för svar!
/Ludde

Nej resp. ja.

Det är nog det enklaste att testa just nu. Mystiskt fel ju.

  • Medlem
  • 2006-10-09 18:27

Har samma fel som du fast med en iPod mini, tror att det är det nya iTunes som spökar.
Har ett album där låtarna ligger i oordning, om man väljer den som är högst upp så står det att låt nr 7 av 12 spelas. Så på något sätt vet fortfarande iPoden vilken ordning låtarna ska spelas, dock är det bara så på ett fåtal album så för mig är det inte så störande.

Måste bara kolla: dom HAR låtnummer va? Och du sorterar på Album-kolumnen?

Yes, låtarna har låtnummer. Fixade skiten genom att lägga in gamla iTunes... Lite synd. Diggade den nya stilen annars. Tack för svaren iallafall!

Varför är varje steg fram i iTunes eller en iPod-uppdatering ett så jävla stort kliv bakåt? Har ingen en lösning på detta problem? En lösning där svaret inte är att installera gamla iTunes.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-27 08:31

Hmm... jag känner igen det här problemet, jag har ett likande själv, och det fanns även i version 6 av iTunes.

För att snabbt kunna hitta mina nya album på iPoden så lägger jag till ett tecken före albumnamnet, > ,så att albumen ska hamna överst i listan. Men om jag inte sorterar iPodens låtar efter albumnamn innan jag kopplar ur den så struntar iPoden i att jag lagt till tecknet innan, och sorterar istället efter första riktiga bokstav.

1
Bevaka tråden