Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano fast på Apple-skärmen sedan Nike+ togs ur

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-24 18:28

Min nyköpta Nano (kom idag) är fast på Apple-skärmen, alltså en skärm med mörk bakgrund och Apples logo på. Ungefär var tionde sekund försvinner skärmbilden och kommer sen tillbaka direkt igen.

Jag använde Nanon med Nike+ Sports Kit. När jag sprungit kopplade jag ur Nike+-dosan (borde jag gjort något i gränssnittet och inte bara plockat loss den den?), och kopplade Nanon till datorn (en Mac). Det kom nåt felmeddelande om att spelaren kunde vara korrupt. Minns inte den exakta lydelsen, men jag valde det av de tre alternativen som var "ignorera".

Efter detta såg jag "IPOD" i stället för Nanons namn i iTunes. Tror Apple-skärmen började visas då nån gång. Har sedan dess försökt återställa den (hold på/av två gånger, menu+select några sekunder) men skärmbilden försvinner bara ett par sekunder och sen fortsätter det som förut.

Eftersom jag inte längre ser iPoden på skrivbordet eller i iTunes vet jag inte hur jag ska återställa den totalt. Finns det något mer jag borde testa innan jag ringer Apple?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-25 11:28
Ursprungligen av petern:

Tack. Testade sedermera dem, men ingen skillnad. Har nu också låtit batteriet ta slut. När jag kopplar in den får jag bara äppleskärmen igen. Ringer Apple.

1
Bevaka tråden