Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp i stereon via USB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 21:48

Hej
Har köpt nya Ipod Nano 2GB, och undrar nu hur jag gör för att spela upp från ipoden i min hemmabio med USB ingång, står bara "LOADING" i displayen, har även en bilstereo med USB ingång som inte heller den fungerar.
Får det inte att funka, har testat med gamla nanon och det fungerade.

Mvh Håkan

Du kommer inte få det att funka heller. Nästan alla enheter med USB-ingång klarar bara rena diskar, dvs USB-minnen osv som dyker upp som en disk i Windows och där MP3-filerna ligger direkt på disken.
Så fungerar inte iPoden, den är databasbaserad och musiken ligger inte fritt på den på samma sätt. För att spela upp i bilen behöver du en iPod-adapter (finns iaf till Volvo - jag har en), hemma är det nog enklast att köra med en vanlig kabel från hörlursuttaget till stereons line-in.

Ska tillägga en sak. Teoretiskt borde det gå att få det att funka med iPoden om man lägger MP3-filer direkt på den i "diskläge", dvs inte via iTunes. Men då kommer du inte kunna spela upp dem på själva iPoden, bara genom din USB-anslutning.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-27 08:34

Tartryffel har rätt, för att det ska fungera så måste din stereo ha särskilt stöd för iPod, det räcker inte med enbart USB-port.

1
Bevaka tråden