Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska G5:an lysa konstant när den laddas från datorn?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min ipod g5 lyser konstant under laddning. Skärmen lyser inte sin fulla kapacitet men den slocknar inte, som min nano brukar göra. Är det något fel?

Min Ipod Video slocknar helt, med laddningssymbolen i bakgrunden. Kanske finns nån inställning nånstans

Min slocknar också helt. Använder du den som extern disk också? Det kan ju kanske vara det i såna fall, prova att bocka av den funktionen i iTunes och se vad som händer. Gör den så här endast när den laddas från datorn, alltså inte i vanligt vägguttag?

Om man kör sin g5 med den senaste updaten (1.2) så lyser den alltid lite när den är inkopplad och mer (fullt) om man trycker på den. Kör man med den gamla programvaran går det inte att få den att lysa. Beror alltså helt på om man kör 1.2 eller inte (kanske finns nån inställning, inget som jag hittat iofs)

jag har också märkt det.. alltid när jag stänger av belysningen så sätts den på när jag kopplar den till datorn och när jag andvänder den. det blev så med nya updateringen =//. har bara haft problem med nya drivrutinen.

jag tycker det dimmade ljuset är snyggt när jag kör med reseladdaren lyser den inte, utan bara när man kopplar in den till datorn.

Det verkar verkligen vara den onödigaste funktionen i nya firmwaren. Märkligt..!

1
Bevaka tråden