Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tandvärk!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Usch!

Igår lyckades jag göra det värsta(?) misstaget man kan göra med MacOS X - Jag fyllde hårddisken till bristningsgränsen under en nedladdning och upptäckte det inte förrän det var för sent att rensa.

Pang, krasch, bom! Felmeddelande från MacOS om full disk och sedan var cirkusen igång. Nätverket slutade fungera, Systeminställningar hängde sig om man försökte ladda nätverk, Safari tvärdog vid start, Mail.app fick för sig att hämta hem de två senaste veckornas e-post (1000 st.) igen, Bluetooth slutade fungera m.m.

Efter en lång kväll och en förmiddag med väldigt låg produktivitet börjar jag nu få ordning på det mesta igen. Inställningsfiler har kastats, hårddisken rensats och program konfigurerats om, men Mail kraschar fortfarande utan anledning en gång i timmen.

Det jag dock stör mig på mest är att Blåtanden är utslagen. Trycker jag i pluggen får jag en överkryssad BT-symbol i menyraden och beskedet att BT ej är tillgängligt och inga av mina trix har lyckats råda bot på det. Jag skulle gärna slippa att installera om hela MacOS och vänder mig därför på mina blödande knän till 99Mac-församlingen med frågan:

Finns det något hyfsat smidigt sätt att sparka igång Blåtandsstödet igen utan att göra för stora ingrepp i resten av systemet?

En bidragande anledning till min frustration är att jag fick en T68i igår. Givetvis införskaffade jag genast Sony Ericsson Clicker och därför vill jag gärna ha igång kommunikationen så att jag kan få över lite adress- och kalenderuppgifter, samt skoja loss med fjärrkontrollsfunktionerna.

Jag sitter på TiBook 1GHz, MacOS X 10.2.4.

Tacksam för alla tips!

/Göran

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 16:26

Oj!! precis vad jag håller på med nu, hade räknat ut att filerna exakt skulle få plats på disken, samma dator/system....avbryter genast kopieringen. Tur att man kollade in detta!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-02 23:22

Kör svenska programmet Cocktail !
Den rensar bort mycket onödigt.
Värt att prova.
Liksom jag har gjort förut och det gjorde susen.
Liksom suvve DiskWarrior också !

1
Bevaka tråden