Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygg visning av bilder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-17 09:33

Är det någon som har koll på hur man fixar en snygg bildvisning till sin sida, som de har på t.ex. Wordpress --> http://themes.wordpress.net/columns/3-columns/1419/nonzero-green/ (klicka på bilden).

Antar att det är något AJAX eller liknande, men kan inte hitta var man kan fixa det själv...

Sidan du länkar till har använt sig av scriptet Lightbox 2.0. Personligen tycker jag att de i o m version 2 blev lite väl överförtjusta i animerade övergångar. Kan man javascript går det alltid att köra huvudet i koden och ändra efter eget tycke.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-17 10:08

Tack för snabbt svar Christofer!

Lightbox-användningen på nätet har verkligen spridit sig, det är nästan så man är lite less på den när man ser den överallt och önskar vanliga hederliga bildgallerier... Men å andra sidan, förstagångsintrycket är väldigt imponerande ofta.

Jag måste erkänna att jag gillar Lightbox. Animationer kan väl bli lite jobbiga efter ett tag, men de flesta kollar inte på allt, eller flera gånger, så de blir nog inte så störda. Vid tillfälle ska jag kolla igenom koden och göra presentationen lite mer pang-på.

Min egen testsida för bilder och Lightbox är här, om nån är intresserad: http://www.ejeklint.se/blog/photos/ Varning: ganska tråkiga bilder.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-17 14:43

Jag fick det inte att funka. Uh! Hittade en lightbox-plugin till Wordpress men den var inte alls lika snygg och hade inte den trevliga animationsfunktionen.

Det fanns inte så mycket info om exakt var alla filer ska ligga, men jag gör nog ett nytt försök senare idag när min hjärna fått lite mer energi.

Tillägg: Absoluta sökvägar fick det att fungera bättre. Jobbigt, men sant.

Senast redigerat 2007-01-17 15:33
1
Bevaka tråden