Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftsproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-01-25 22:14

Hej

Jag har en Mac Mini Intel CoreDuo 1.66GHz 2Gb RAM som jag har en HP LaserJet 1200 kopplad via USB. På datorn finns det 2 användare. Jag själv (admin) och min sambo (ej admin). Nu har jag några problem med utskrifter.

Första problemet har vi båda. Ibland när man ska skriva så väljer man Arkiv och skriv ut, klickar sedan på skriv ut knappen. Då kommer det upp ett fönster där det står "Fel vid utskriften" eller på engelska "Error while printing". I denna ruta kan man bara klicka OK. Ingen utskrift kommer då ut. Har sökt runt lite på Google men inte hittat nåt vettigt som kan lösa det problemet. Felet kommer främst upp i förhandgranskaren och textredigeraren och från Neooffice.

Mitt andra problem är att för min sambo så får hon upp en ny skrivare under "skrivare och fax" varje gång som man startar skrivaren. Man har en som heter "HP Laserjet 1200" men för varje gång som man startar skrivaren så läggs det till en som heter "HP Laserjet 1200-1". Efter ett tag så kan man ha ca 10 skrivaren under "skrivare & fax". Har även här sökt lite på Google utan att hitta något vettigt.

Kör OS X 10.4.8 med alla uppdateringar på datorn. Har reparerat skivbehörigheter men det blev ingen skillnad

Nån som har tips på hur man kan lösa dessa problem?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-01-28 10:44

Är det ingen som har nåt tips

Det verkar som det är medföljande program som bråkar mest. Jag kan skriva ut Opera, men inte från Mail eller Textredigeraren

  • Medlem
  • Neverland
  • 2008-04-29 13:15

*bumb* Jag lånar tråden.

Hur gick det niclasc?

Här finns en Macbook med 10.4.11 som vägrar skriva ut från Safari, Mail samt Textredigeraren. (Resultatet blir evigheters badboll med tvångsavslutning av program som enda möjliga åtgärd.)

Det går att skriva ut från Word.

Övriga program ej testade.

Skrivare: Canon iPR T1 Server

Alla andra maskiner kan skriva ut. Jag har provat med att installera om skrivarrutiner på nytt.

Edit: Nähe. Jag skiter i detta.

Senast redigerat 2008-05-12 10:18
1
Bevaka tråden