Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pro tools till windows men jag har ju mac och dessutom ingen kod, hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! I'm a rookie (på vissa saker) och behöver er hjälp. Jag har en ny mac book och har köpt en m-box begagnad (inte m-box2). Missade att fråga säljaren (tänkte inte så långt) vilket Pro Tools han skulle skicka med. Jag har fått en skiva med Pro Tools LE 6.7 för WINDOWS och jag har inte fått licenskod eller manual. Vad gör jag nu? Laddar ner? Men jag måste ha kod eller? Om jag får koden av säljaren, kommer den att funka till annan version? Eller kan jag få an kod nån annanstans ifrån eftersom jag har hårdvaran? Är det så illa att själva M-boxen också anpassad till antingen PC eller Mac och denna inte kommer att funka? Hilfe.

  • Medlem
  • 2007-01-28 21:13

För min del tycker jag det låter som att du borde snacka med säljaren och höra efter hur det ligger till. Om det nu ingick PT LE för mac så borde du enligt mig ha fått med det, samt även licenskoder samt manual.

Ok, nu vet jag inte hur säljesannonsen såg ut, men det känns lite halvlurt om han inte skickar med rubbet när han säljer. Ta ett snack med säljaren som sagt var.

det stod bara pro tools, inget snack om windows eller mac. ja, jag får väl göra det, ta kontakt med honom. men om jag får licenskod, kan jag använda den till annan version av pro tools, en för mac? tack för att du tog dig tid att svara!

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=151&navid=54&eid=1185&categoryid=36

Eftersom hårdvaran är dongeln vet jag inte ens om det behövs några koder, ladda hem och pröva.

Mboxen funkar till alla versioner av Pro Tools LE. Däremot måste du ha version 7.1.1 eller högre av Pro Tools för att det ska fungera till Macbooken.
Läs mer här:
http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=151&navid=48&itemid=23884&action=news_details&ref=mactel-f
Jag misstänker att du måste ha licenskoden till nu8varande version för att kunna installera en uppgraderad version (som man måste köpa).

Hej!

Har för mig att just serinumert står på insidan av "manualen" och att det är för din PT LE version, oberoende av vilken platform du använder.

Med M-boxen fick man PT LE för båda plattformarna.

(6.9 släpptes kanske hösten 2005 och 7.0 (tidigt 2006?)).

Uppdatering från 6.7 till 6.9 kostade, detsamma gällde från 6.9 till 7.0 (om man inte köpte det vid rätt tillfälle) och detsamma gäller om man vill uppdatera från 6.9 eller 7.0 till 7.3.

Kolla med säljaren vad som har hänt.

Mvh

Nu har jag betalat mig till 7.3.1. Behövde inte den ursprungliga licenskoden och det verkar funka. Tack hörrni för hjälpen på traven! Nu ska vi se hur det går med reason... ah, gud skänk mig ett tålamod så ska jag göra fine art. På återseende, det kan jag lova er. haha.

1
Bevaka tråden