Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I'm getting old!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, ännu ett år har passerat med raketfart för min del, självklart börjar åldersnåjjan infinna sig, snart är man ju 25...30...35...40.. Och sedan?

/J

41 kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 11:09

För fan. Det tuffar bara på. Man märker ingen skillnad förrän man tittar i spegeln.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-02-01 12:42

Tja, jag fyller ju 33 snart och känner mig mer som 20. Dock börjar man märka att något är på G när alla ens polare skaffar ungar å hus å skit. Inte lika mycket supa på stan längre (vilket är jäkligt synd)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-02 13:22
Ursprungligen av bollman:

Inte lika mycket supa på stan längre (vilket är jäkligt synd)

Nuförtiden blir jag så hemskt trött när jag går ut. Vid 23.30 börjar jag gäspa okontrollerat och måste gå hem och lägga mig. Alternativt måse jag dricka mig "revyfull" och då kan det ju gå illa på andra sätt. Jaja det är hårt att bli gammal

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-02-02 14:31
Ursprungligen av bollman:

Inte lika mycket supa på stan längre (vilket är jäkligt synd)

När du blivit lika djävla gammal som jag kommer du aldrig ens ut på stan. Du har dessförinnan somnat med eller utan rusdryckers hjälp.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-02-02 14:32
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Ja, ännu ett år har passerat med raketfart för min del, självklart börjar åldersnåjjan infinna sig, snart är man ju 25...30...35...40.. Och sedan?/J

Då är du ju ifatt mig om 15 år!

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Ja, ännu ett år har passerat med raketfart för min del, självklart börjar åldersnåjjan infinna sig, snart är man ju 25...30...35...40.. Och sedan?

/J

Åldern spelar nog inte så stor roll, så länge du inte blir fet och ful…

Som jag! (Fet och ful alltså.)

Då återstår bara att behålla sin värdighet. Och det kan vara så ansträngande att man börjar känna sig gammal och ovärdig… Då återstår det bara att vara snygg, tror jag.

Börjat undervisa ettor på Chalmers nu. Innan har jag alltid känt mig ung, men en majoritet av dessa är ju för bövelen 87:or! Herregud, känner mig lastgammal helt plötsligt... Ont i ryggen har jag börjat få också. Och se dåligt. Usch.

Själv fyllde man 19 i dagarna, och känner sig inte äldre än 15. Så det problemet har nog inte med åldern att göra.

(eller?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-02 20:08

Jag är 42 år och i bättre fysisk kondition nu än när jag var 25. Även åldern är relativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-02 20:21
Ursprungligen av Mondo:

Jag är 42 år och i bättre fysisk kondition nu än när jag var 25. Även åldern är relativ.

Frågan som såklart måste ställas. Hur var din fysiska kondition när du var 25?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-02-02 20:26

Är det ingen förutom jag som har en mental kondition?!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-02-03 12:20

Behöver en mental (re)kondition...

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-02-03 20:33

Fyller 27 om drygt 3v... ingen åldersnojja än så länge iaf

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-02-03 20:50

Förutsätter att här råder 'age before beauty'.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-04 17:14

tja... två år kvar till 40...
Men djämrans ett sånt kalas jag kommer att ha

( det kan löna sig att tänka positivt )

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-06 22:49

"Medelålders är man när man av två frestelser väljer den man kan komma hem tidigast ifrån"

Så nu vet jag att jag är medelålders...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 23:08

Jo, man blir bekväm. Men också mer mån om att behålla hälsan och inte festa sönder sig. Jag slutade röka när jag var 29 till exempel. Ett vettigt beslut för en gångs skull.

1
Bevaka tråden