Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 Frågor om logic-licens!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-13 15:39

Har en fråga, elelr egentligen 2.

1. Hur fungerar uppdateringen av Logic.
Jag har regristrerat mitt ex. med Artikelnummret jag fick till på Apples hemsida.
Men om vi säger att jag skall uppdatera till Logic 8 hur fungerar det då?
Komemr min nyckel funka till logic 8 då?
får jag en ny nyckel, kommer den uppdateras automatiskt, eller hur funakr det?
Hur vet dom att jag har en licens??

2. Hur vet man om man har "Education", den billigare versionen som inte går att uppdatera, syns detta på asken elelr inne i själva logic?

//MVH Olof Dahlbom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-13 16:28

Uppdateringen sker via Systeminställningar, där ser du också vilka licenser nyckeln gäller (längst ner hittar du XSKey). Minns inte exakt hur det går till, men det är väl någon form av "call and responce". Nyckeln funkar till alla versioner som du köpt/köper.

Björn

  • Medlem
  • 2007-03-13 16:36

1. Antagligen kan du använda samma XSkey. Licensen för Logic 7 ligger ju på nyckeln, så när du installerar det nya uppgraderas den antagligen så att den fungerar med 8:an.

2. Den finns väl ingen "Education" som ej går att uppgradera? Den version man köper via t.ex. Mecenat med studentrabatt är precis samma som den för fullpris.

/P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-14 10:46

Inte vad jag hört... plus att jag sett ett logic som startade upp LOGIC 7 PRO EDUCATIONAL stod det.. undrade om det alltid står så..

  • Medlem
  • 2007-03-14 14:12

Där ser man!

I licensavtalet för Logic Pro http://www.apple.com/legal/sla/logicpro7.html
finns ett avsnitt som heter "Academic users". Där verkar finnas en specialversion för studenter och lärare, men då ska också boxen vara märkt med “Academic Single User”.

Jag har i alla fall köpt mitt Logic Pro 7 via Mecenat(50% rabatt) och det finns ingenting som nämner “Academic Single User” eller på något annat sätt antyder att detta inte är det "vanliga" Logic.

/P

1
Bevaka tråden