Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nokia tar inspiration...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

eller är det bara jag som tycker att nokian har inspirerats sv iphone... och den lanseras dessutom som "tidlös design".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 21:54

Ja, det är bara du som tycker det.

Om man nu ska anklaga den för att vara en kopia ja då säger jag T610 (tror att den heter så) men även det är lite småsint.

Visst, det är lite smålikt. Inte mer än det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-27 23:28

All reklam för mobiltelefoner ser väl ut så här. Alla vill visa upp framsidan för det satsas på designen på knapparna och fina bilder läggs på som bakgrunder på skärmen, och så tillkommer en bild från sidan som visar hur tunn mobilen är.

Det enda undantaget är väl SE vars mobiler aldrig varit så tunna, förutom det sista tillskottet i kollektionen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 23:42

Sen kan man ju diskutera hurvida Nokias bakgrund är snygg eller inte i detta fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-27 23:52

Inte på den här bilden..

På busshållplatser ser den finare ut med någon sorts bassäng i skärmen så vattnet stänker. Vattentålig?

Från sidan så är den onekligen ganska så lik, fast upp och ner. Men någon form av plagiat är det inte frågan om, iallafall. Falafel.

nej nej.. inget plagiat alls.. men se till dety svarta på nokians framsida... så är det likt... tycker ni inte?!?!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-28 17:15

Oj, mobilen är lite svart på framsidan! Nej!? Då har Nokia ju kopierat minst flera tusen mobiler? O:-)

med tanke på den tid det tar att utveckla mobiler och att iPhone lanserades ganska nyss är det väl ganska otänkbart att det har suttit några designers på Nokia och "tittat på" iPhone.
om du tycker det finns likheter (jag gör det inte) så tror jag att det handlar om tillfälligheter.

1
Bevaka tråden