Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone med Telenor

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-18 22:30

Läste nån stans att det troligen blev Vodafone (Telenor här i Sverige) som kommer att sälja iPhone.

Då blir det nog ingen iPhone för mig i allafall, för jag vill ha en mobiltelefon som jag kann använda som telefon, och det kann jag inte med Telenor. Verkar så fåning om man måste springa ner på stan varja gång man skall ringa nån.

Får väl bara hoppas på at EU stoppar detta, och kräver att Apple släpper den till andra operatörer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 23:13

Det måste nog vara en operatör som finns över hela Europa, vilket i princip innebär Vodafone/Telenor i vårt fall.

Surt att byta från Tele2Comviq som alla jag känner har Å andra sidan kanske hela Sverige switchar till Telenorpå grund av iPhone, så slipper jag det problemet

Jag bestämde mig tidigt för att ifall det blev någon annan operatör än telia (som är den enda som fungerar i Näsåker) så byter jag. Jag är ju i Sundsvall för det mesta, det är bara på lov och varannan helg som jag åker hem, så... men lite surt är det allt. Hoppas att det har utökats så pass mycket när iPhone kommer (eller när jag nu kommer att ha råd med en) att jag kan använda den där också.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-18 23:32

Jag hoppas i såfall att det kommer att finnas nån som kan ta bort operatörslåset. Här hemma (i Sundsvall) fungerar inte Telenor, uppe i stugan funkar inte Telenor, längre upp i Norrland fungerar inte Telenor. Så, bort med operatörslåset, eller att Telia får sälja den.

Hoppas verkeligen att det inte blir så att Telenor får ensamrätt på att sälja den.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 23:36

Jag gillar inte Telia alls själv, men om folk inte får access till det så blir det bara storstadsborna som kan/vill skaffa iPhone. Inte bra.

Här i Stockholm fungerar alla operatörer!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 23:40

En annan idé slog mig precis!

Om iPhone kommer att stödja en och samma operatör här i EU kanske samtalen från utlandet blir billigare? Eller rentav kommer att kosta lika mycket som vanliga samtal? Tänk hur många som är på resande fot som kommer att köpa iPhone då!

Skönt att kunna ringa hem från Frankrike eller Italien och inte behöva ta ett lån för det också

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-18 23:53
Ursprungligen av boris91:

En annan idé slog mig precis!

Om iPhone kommer att stödja en och samma operatör här i EU kanske samtalen från utlandet blir billigare? Eller rentav kommer att kosta lika mycket som vanliga samtal? Tänk hur många som är på resande fot som kommer att köpa iPhone då!

Skönt att kunna ringa hem från Frankrike eller Italien och inte behöva ta ett lån för det också

Det kan du nog fetglömma, tyvärr. Det är ju ganska många som redan i dag har Telenor (Vodafone) some operatör, och dom har då inte så mycket bättre priser på utlandssamtal (ringa/ta emot i utlandet)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-19 00:28
Ursprungligen av smurf:

Det kan du nog fetglömma, tyvärr. Det är ju ganska många som redan i dag har Telenor (Vodafone) some operatör, och dom har då inte så mycket bättre priser på utlandssamtal (ringa/ta emot i utlandet)

Apple can make them do it! Apple can everything..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-19 00:34
Ursprungligen av boris91:

Apple can make them do it! Apple can everything..

Tror jag inte kommer att hända. Då vill vodafone få stora problem med alla sina andre kunder som inte får samma avtal.
Om så är fallet att endast iPhone kunder kommer att få specialpris på minutpriset, så kann du banne dig på att EU kommisionen kommer att blanda sig i, så var det slut på det specialpriset om inte alla kunder får samma minutpris.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-19 00:43

Öhh, synd, men det låter vettigt. Kan inte EU switcha så blir åtminstonde våra regeringar Mac-lojala..

Lite OT: Har idag läst i MacWorld om att Nya Zeeland har 25,000 Macar i skolorna. Inte illa alls väl? Vi skulle kunna ringa billigare dit i alla fall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-18 23:55
Ursprungligen av boris91:

Jag gillar inte Telia alls själv, men om folk inte får access till det så blir det bara storstadsborna som kan/vill skaffa iPhone. Inte bra.

Här i Stockholm fungerar alla operatörer!

här i Sundsvall e Telenor kassa. Vi bor några 100 meter från sjukhuset, och här finns inte en gnutta till täckning, ej heller uppe i stugan, eller hos släkten längre norr.

Så, om det blir enbart Telenor, så blir det nog en "storstadstelefon", men, då får vi som bor utanför 08 större anledning till att tycka att 08:orna är dryga

Ursprungligen av smurf:

Här hemma (i Sundsvall) fungerar inte Telenor, uppe i stugan funkar inte Telenor, längre upp i Norrland fungerar inte Telenor. Så, bort med operatörslåset, eller att Telia får sälja den.

Fungerar inte Telenor här i Sundsvall? Det gör det väl... flera personer i min klass använder Vodafone/Telenor, så det borde väl fungera (går på Skvadern i Haga)?

Stämmer det så blir det dock ännu jobbigare, och antagligen inte någon iPhone för mig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-18 23:58
Ursprungligen av ztaafen:

Fungerar inte Telenor här i Sundsvall? Det gör det väl... flera personer i min klass använder Vodafone/Telenor, så det borde väl fungera (går på Skvadern i Haga)?

Stämmer det så blir det dock ännu jobbigare, och antagligen inte någon iPhone för mig.

Som sagt, vi bor på andra sidan Norra Berget, och hit når inte sändaren som Telenor har (jag har varit på dom mer än én gång), mina kompisar som har Telenor kann inte använda sin telefon hemma hos oss.

Okej, då förstår jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-19 00:07

Telenor har inget att göra med Vodafone, såvitt jag vet. Förrutom att dom tog över deras verksamhet. Så blir det Vodafone, är det inget som talar för Telenor; snarare iPhone-fritt i sverige.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-19 00:30
Ursprungligen av desh:

Telenor har inget att göra med Vodafone, såvitt jag vet. Förrutom att dom tog över deras verksamhet. Så blir det Vodafone, är det inget som talar för Telenor; snarare iPhone-fritt i sverige.

Telenor ÄR Vodafone. Och tvärtom. Det är bara det att Telenor äger delar eller hela (?) bolaget, och vill av någon anledning profilera under sitt riktiga namn.

Vad gör det mig, Telenors logga är snyggare än Vodafones..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-19 09:09
Ursprungligen av boris91:

Telenor ÄR Vodafone. Och tvärtom. Det är bara det att Telenor äger delar eller hela (?) bolaget, och vill av någon anledning profilera under sitt riktiga namn.

Vad gör det mig, Telenors logga är snyggare än Vodafones..

Telenor har köpt Vodafones verksamhet i Sverige. Däremot äger Telenor inte moderbolaget Vodafone (som är ett betydligt större företag än Telenor).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-19 00:19

Sant, men, man kann fortfarande gå in på www.vodafone.se dock så blir man kopplat til www.telenor.se, men jag tror at det är nåt samarbete mellan Vodafone och Telenor.

Går du in på www.vodafone.com och väljer sweden, så blir du kopplat till www.telenor.se så nog tror jag att vodafone fortfarande existerar i det här landet, lite dold bara

Ho, ho - störtkul läsning (humor på hög nivå!).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-21 09:54
Ursprungligen av martinot:

Ho, ho - störtkul läsning (humor på hög nivå!).

Vad är det som är så kul?

1
Bevaka tråden