Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket fackförbund tillhör du som tekniker?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-11 09:17

Jag är datatekniker som tillhör Handels.

Jag är inte nöjd med dom och A-kassan kostar 117 kr per månad (som är grunden).
Nu tar ju regeringen dessutom ovanpå 117 kr som är 251 kr finaniseringsavgift, total blir det 368 kr per månad !

Jag tycker att 117 kr är för hög som är bara A-kassan, grunden.

Vilka facket är ni nöjda med ? Vilka rekomenderar ni ?

Det finns nog säkert bra fackförbund för tekniker....

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-05-11 09:51

Sambon jobbar också med nätverk/data och tillhör Ingenjörsförbundet, även om han jobbar för kommunen. Sen om de är bra eller inte vet jag inte.

Jag som tillhör Grafiska betalar runt 720.-/mån inkl. den förhöjda a-kasseavgiften...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-11 10:38
Ursprungligen av Tesa:

Jag som tillhör Grafiska betalar runt 720.-/mån inkl. den förhöjda a-kasseavgiften...

Det är kostsamt, men hur mycket är din A-kasse delen ?
Man kan ju ha enbart A-kasse delen om man vill.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-11 11:07

Är du ingenjör så rekommenderas Sveriges Ingenjörer, rimlig avgift och rätt bra inkomstförsäkring. Är du inte ingenjör så inriktar ju SIF sig rätt mycket mot IT-folk.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-05-11 11:41

Oavsett vad du jobbar med, och om du enbart är intresserad av a-kassan, så kan du gå med i Alfa-kassan. Den är fackföreningsoberoende och har en månadsavgift på 366:- (115+251).

http://www.alfakassan.se/_pages/anslut/anslut.asp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-11 15:36
Ursprungligen av Kalle W: