Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eurovision song contest

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Öst röstar bara på varandra, det gör absolut inte vi. Vi fick inte alls 12 poäng från Danmark.

  • Medlem
  • 2007-05-12 23:29

Jag röstade faktiskt för första gången någonsin. (Ett ålderstecken... ) Och jag röstade på öst. (Georgien)

Passande nog läser jag för tillfället en biografi över Stalin.

Röstade själv inte – länge till jag blir så gammal.

Georgien var faktiskt en favorit, minst sagt annorlunda.

Och eftersom vi inte röstar på varandra här, fick vi inte 12 poäng från Norge samt gav 12 poäng till Finland.

Vi ringde fyra gånger - en röst per familjemedlem - och det blev Finland, Ungern, Slovenien och Grekland.

Visserligen föll en av våra röster på ett grannland, men jag måste ändå säga att det är väldigt tråkigt med alla "grann-rösterna", oavsett om det är Serbien som röstar på Montenegro, eller om det är Danmark som röstar på Sverige.

  • Medlem
  • 2007-05-13 09:54

det är väl inte konstigt? I SKandinavien skickar vi de låtar vi gillar mest till tävlingen. Vi råkar gilla varandras låtar eftersom vi kommer från samma kulturområde, alltså röstar vi på dem -- de är ju bäst!

Samma gäller de andra.

Ja, det har väl alltid varit så, mer eller mindre, men nu är det ju så många fler länder som är med och röstar, och då blir trenden tydligare.

Men jag tycker ändå att det är tråkigt...

1
Bevaka tråden