Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone vs. Java FX Mobile

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som tycker att detta är ganska kul...

Sun JavaFX Mobile och Apple iPhone.

Väldigt lika om man kan säga så. Men aldrig gillat Sun så, den trillar ner i soptunnan för mig. Viva la iPhone...

Mvh

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-16 08:25

Fast Suns modell såg lite roligare ut. Men utsidan är ju inte allt...

Har Iphone GPS ? Finns ju en "maps"-ikon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-16 18:09
Ursprungligen av Spyder:

Fast Suns modell såg lite roligare ut. Men utsidan är ju inte allt...

Roligare? Hur menar du? Snyggare eller bättre design? Från de två bilderna så tycker jag iPhone ser bättre ut på allt.

Undrar hur Sun ska kunna komma undan med detta om man tänker på hur många patent som Apple har på GUI i iPhone. 5 kr på att det där bara är en konceptpryl som inte kommer att säljas.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-16 19:24
Ursprungligen av acke:

Roligare? Hur menar du? Snyggare eller bättre design? Från de två bilderna så tycker jag iPhone ser bättre ut på allt.

Tja, om man bortser från att ingen av dem ser ut som en "vanlig" mobil, så tycker jag nog att Suns modell går ett steg längre med de ordentligt rundade hörnen och, som det ser som, ett hål undertill.
Sen är det som redan uppmärksammats, lite väl mycket plagiat över det hela. Konceptmodell? Ja, kanske det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-16 15:19

ne inte inbyggd gps men google maps

Sun har aldrig släppt och kommer aldrig att släppa några mobiltelefoner, det hela handlar bara om en konceptstudie kring hur en telefon med JavaFX Mobile skulle kunna se ut. Tycker inte ens man kan tala om plagiat eftersom det är en "produkt" som aldrig kommer att lämna idéstadiet.

Jag gillar helt klart att JavaFX mobilen har en kaffekopp som search-ikon.

1
Bevaka tråden