Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktar och värme i de senaste MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-06-05 18:52

Hej på er.

Jag har idag rev 1 av Macbook, mellanmodellen och den tycker jag blir ganska varm(Core Duo Temp säger 52C) och fläkten har en tendes att starta lite när som.

Nu är det säkert ingen som provat den senaste modellen av MacBook Pro men om vi ser till den revisionen som precis blev utbytt, hur är det med värme och fläktar på den?
Det var ju tal om när rev 1 av MacBook Pro kom att fläktarna inte var så roliga och att den blev het. Vad tror ni om den senaste uppdateringen?
Borde de vara svalare i teorin med nya skärmar och andra grejer?

Vart sitter luftintagen för fläktarna? I min MacBook så sitter det vid gångjärnet vid skärmen. Nu är det inte så stort eftersom datorn är lite mindre.

Det är 15" instegsmodellen som jag är intresserad av om ni tror att det spelar någon roll.
Men vad tror ni?

//Q

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-05 23:32

Jag tror ingenting, möjligtvis mer än att grafikchipet och snabbare cpu i macbook pron borde höja energiåtgången och temperaturen ytterligare, men nu är ju som sagt chassit större så lite mer värme går väl att leda bort. Vad slutresultatet blir har jag ingen aning om =P

Enda vitsen med macbook pro som jag ser det över macbook är ju om man behöver ha den bättre grafiken, och eventuellt om man nu behöver ha 4GB minne.

Effektivare komponenter ger bättre batteritid och genererar troligtvis även mindre värme. Köp-köp!

Tänkte nämna lite på kul att om jag har min "Fujitsu Siemens - Amilo" dator på en plan yta, (t.ex. som mitt ekskrivbord) så mäter den upp datorn till (peak) 75 C!! :S

Den har allvarliga problem! hehe, jag har faktist fått ett brännmärke en gång när jag skulle lyfta den när den var som varmast!
Så nu för tiden så blir det att alltid ha den upphöjd minst 3-4 cm från bordet i bakkant, så den får luft
Kan inte förstå att Processorn fortfarande funkar, (dock inte bra!)

PS. fläktarna fungerar, har öppnat upp och rengjort (allt damm är borta!) hehe

1
Bevaka tråden