Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbättrade specifikationer på iPhone - bättre batteritid och skärm

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-18 16:02

För den som inte orkar klicka:

iPhone will feature up to 8 hours of talk time, 6 hours of Internet use, 7 hours of video playback or 24 hours of audio playback.* In addition, iPhone will feature up to 250 hours—more than 10 days—of standby time. Apple also announced that the entire top surface of iPhone, including its stunning 3.5-inch display, has been upgraded from plastic to optical-quality glass to achieve a superior level of scratch resistance and optical clarity.

De borde väl tillfredsställa de som haft farhågor om batteritiden.

Hoppas att den europeiska varianten kommer att stödja 3G också. Annars blir surfandet ganska meningslöst.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Hoppas att den europeiska varianten kommer att stödja 3G också. Annars blir surfandet ganska meningslöst.

Men detta har ju stötts och blötts sedan veckor innan luren ens fanns på bild!

Säger det igen.
3G används inte i USA där används EDGE.
3G gäller i Europa, luren kommer ha 3G när den kommer hit.
Den kommer likaledes ha stöd för MMS - MMS är svindyrt i USA för de har en röten datatstruktur och priset är högt per MMS. MMS används här i Europa, det kommer finnas i luren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-18 17:25

Det måste vara ett rejält batteri som kan ge 7 timmar video på en 3.5" skärm, när min 30GB iPod klarar 3,5 timmar på 2.5"?

Timber, din iPod 30 har en hårddisk medan iPhone kör med flash. Avsaknaden av rörliga delar gör en del på batteritiden, vilket vi redan sett på iPod nano. Tyvärr rymmer den ju inte lika mycket video som de riktiga iPodarna, så för den som laddar med mycket film och musik är ju iPhone kanske inte bästa valet.

Mycket trevligt.

Det är bra att Apple har ett ordentlig batteri för en befogad kritik mot iPhone är att Apple inte valt att låta batteriet vara utbytbart (inte på ett enkelt sätt).

Nu verkar ju framgångarna med iPod tala för att detta inte ligger högt på kundernas önskelista, men i en telefon känns det ändå mer angeläget upplever jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-21 13:08
Ursprungligen av Adrian B:

Det är bra att Apple har ett ordentlig batteri för en befogad kritik mot iPhone är att Apple inte valt att låta batteriet vara utbytbart (inte på ett enkelt sätt).

Nu verkar ju framgångarna med iPod tala för att detta inte ligger högt på kundernas önskelista, men i en telefon känns det ändå mer angeläget upplever jag.

Det är väl ingen som vet riktigt heller? Har någon sett var man stoppar in sim-kortet?
Alla bilder på iPhone har väl hittills varit retuscherade så om det blir en sim-kortssläde a la en gammal Ericssonmodell eller om det blir ett avtagbart baksstycke kan man väl inte se i nuläget?

Vill man spekulera så känns det mer troligt att blir ett avtagbart bakstycke än att Apple förfular telefonen med någon slags lucka. Eller behövs det något sim-kort överhuvudtaget egentligen? Det kan man kanske fixa mjukvarumässigt?

Ursprungligen av rk:

Det är väl ingen som vet riktigt heller?

Jag har för mig att man faktiskt vet det, men jag har inte källa just nu. Men den visade ju upp i sin helhet i en monter på MWSF i januari, så det är inte bara retuscheringar folk sett.

Edit: Ok, jag får ta tillbaka allt om batteriet, jag har kollat lite och det finns tydliga rykten om utbytbara batterier:
http://www.insanely-great.com/news.php?id=7251

Ursprungligen av rk:

Har någon sett var man stoppar in sim-kortet?

http://www.iphonealley.com/news/iphone-has-sim-tray-after-all

Ah, då hade jag rätt ändå.

Det hänger kanske också på hur länge batteriet håller sig.

"This is the best iPod , Phone and internet experience in a portible device we ever made"

- Steve Jobs .

Är det inte kul att Apples PR plötsligt blivit fakta hos SvD:
http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_15864295.asp

Du måste vara polare med Steve J, Goflarp

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-06-19 19:25

Eller så tänker han bara logiskt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-19 21:56

Jag kan förstå att man kan förvänta sig 3G när iPhone väl släpps i Europa, men att Apple skulle plocka med MMS ser jag som mindre troligt.
MMS är överskattat, jag har aldrig skickat nåt och kanske fått max 2 eller 3 st (vilket kanske säger mer om min bekantskapskrets, hehe! ).

Om jag inte har helt fel så stoppar man in SIM-kortet i ovansidan av telefonen. Har för mig att jag har hört/läst det någonstans. Men jag vet som sagt inte helt säkert.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-23 16:59

Är Standby-tiden så bra egentligen? En kompis säger att Sonys telefoner har 350-400h i standby (bland annat p990i)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-24 00:24
Ursprungligen av Adzam 1:

Är Standby-tiden så bra egentligen? En kompis säger att Sonys telefoner har 350-400h i standby (bland annat p990i)...

Kommande Sony Ericsson P1 ska ha en standby tid på upp till 440 timmar. Sony Ericsson P990 har upp till 400 timmar men det är jag inte säker på att jag får ut av min. Siffrorna brukar man ta med en nypa salt men iPhones 250 timmar är i kortaste laget.
Därmote ska Iphone ha upp till 8 timmars taltid vilket är ganska bra med tanke på att P990 har 9 timmar.

Ursprungligen av odelsteken:

Kommande Sony Ericsson P1 ska ha en standby tid på upp till 440 timmar. Sony Ericsson P990 har upp till 400 timmar men det är jag inte säker på att jag får ut av min. Siffrorna brukar man ta med en nypa salt men iPhones 250 timmar är i kortaste laget.
Därmote ska Iphone ha upp till 8 timmars taltid vilket är ganska bra med tanke på att P990 har 9 timmar.

Notera att standby-tiden de ofta anger är den absolut optimala som kan uppnås vid perfekt mottagning, inga störningselement, och absolut ingen interaktion med telefonen, dvs rena laboratoriemiljöer. Minns att det snackades mycket om detta i media för ett tag sedan (i mars om jag minns rätt).

Kanske är det så att Apple valt att ange en realistisk standby-tid, istället för att överdriva som de brukar göra med iPod, eller så kanske allt lull-lull som vi älskar så mycket drar ner batteritiden något. I vilket fall som helst så får jag ut runt 72 timmar på min telefon - som ska ha över 300h... detta vid normala förhållanden dvs.

Ursprungligen av Adzam 1:

Är Standby-tiden så bra egentligen? En kompis säger att Sonys telefoner har 350-400h i standby (bland annat p990i)...

Det stämmer när det gäller P990i i alla fall: 300-340 timmar enligt specarna.

1
Bevaka tråden