Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

server, pc, mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

JAg har nyligen flyttat till Lodon och fot min nya arbets station. hmmm problemet e att jag e den enda med mac och voran it kille slutade forra veckan och den nya kommer inte forrens i Mars.

Vad kan jag gora, var finns sodan information...jag har lyckat koppla upp mig till netverket so att jag kan skriva ut po deras skrivare men kan inte koppla upp mig po netet...fast jag har fyllt i massa grejjer...

nott enkel forsag...

Miranda

  • Medlem
  • 2002-02-13 16:00

Att koppla upp sig på internet brukar ju vara en no-brainer, det är väl nätverk med PC som brukar vara svårt..

Förmodligen har nätverket en nätmask, som du måste fylla i. Den kan du kolla på någon annas PC. Kolla hur alla inställningar ser ut på andra maskiner och försök kopiera dem. Fungerar inte det, måste du ha tag i administratören.

För att komma ut på Internet skall du skriva i nästan identiska inställningar som dina kollegor. Skillnaden är dock att du måste ha ett unikt IP nummer (något som de inte har). Har ni en DHCP server är det mycket enklare, då markerar du bara DHCP och så är du ute.

Men som sagt, kolla hur dina kollegor har konfigurerat sina datorer.

1
Bevaka tråden