Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone AT&T abonemang i Sverige

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-06-30 14:46

Från IDG:

Fungerar iPhone i Sverige?
Ja, på samma sätt som andra mobiler med utländska abonnemang - via roaming. AT&T är en stor operatör och har roamingavtal med flera svenska operatörer.

Så. Hur gör man detta. Det krävs ett social security number för att aktivera iPhone i iTunes.
Så hur kan man roama?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-30 15:11

Roaming är det som äger rum när du befinner dig i en annan operatörs nät. Detta tar operatörerna ut rejäla avgifter för, så om du är ute efter att köpa en iPhone i USA för att använda i Sverige så räkna med en fet telefonräkning.

Hur aktivering i Sverige ska gå till utan social security nummer har jag inte den blekaste aning om. AT&T vill ju göra en kreditkontroll på dig och det undrar jag hur det ska gå till om du inte är bosatt i USA.

Mitt råd är att vänta tills iPhone kommer till Sverige. Det kommer nog inte dröja allt för länge...

Ett SSN är ju löjligt enkelt att fejka... när de däremot skall göra kontrollen mot det blir det probs ^_^.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-30 18:06

Precis som vanilj säger tror jag rätt säkert att du skulle få en fet mobilräkning, använder du telefonen väl, en riktigt fet!

Jag tänker att sitta och rulla tummarna ett tag till, Apple har nog insett vilken enorm succé iPhone gjort i USA. Apple försöker nog smälta det ett par dagar nu och sedan tror jag dom gör allt för att få en lansering i Europa tidigast möjligt.

Roaming är otroligt dyrt. Det ryktas dock om att det eventuellt skall gå att låsa upp telefonerna;

Citat:

“Set your iphone free from AT&T” was the slogan they were using, and out of curiosity, I checked their website this morning. They’ve already unlocked thousands of iphones.

http://digg.com/apple/Apple_Guerillas

1
Bevaka tråden