Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen Söndag tråden™

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag klippte håret, vilket jag inte har gjort sedan 2004. Väldigt skönt och luftigt.

Läs mer om mitt nyklippta hår på Isterengenews.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-16 01:44

I söndags tillbringade jag min sista kväll i Paris i år.. Kändes riktigt dåligt faktiskt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-16 10:52

åå, Paris, en vacker stad, finfina baguetter och trevligt folk.

Själv var jag på Gålsjö Bruk på ett Afternoon Tea med damen och hennes föräldrar.

99.se Söndagstråden...

Dagen började perfekt!
Sonen sov ända till kl 8. Rekord för honom.
Jag vaknade 6.30 och undrade om han hade rymt eller dött i sömnen en snabb koll så fick jag höra hans snusningar från rummet där han sover.
Katterna höll sig lugna.

Sonen var så solskenshumör när han vaknade. Nu har han gått iväg med sin mamma till en "kompi" som han längtat efter i några dagar.

Jag ska få städa några rum alldeles själv i mitt eget temp utan att fäkta om städsakerna med sonen.

De kommer hem till lunch. Efter lunch kommer han kusin hit. "Lydi" som är han favvo lekkamrat.

Sonen kommer ha en störtskön dag och jag får lite ensamtid sista dagen på semestern.

En minuset i protokollet måste vara när han glömde sätta sig på pottan och la morgonladdningen på golvet. Det är inte lätt att bli rumsren.

Senast redigerat 2007-08-05 10:43
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-05 09:47

OJoj, du har det inte lätt du. Kämpar och står i med grabben. Hittade inte ens rätt tråd gjorde du

Flyttade den hit.

Jag vaknade själv nyss och stekte upp pannkakorna jag gjorde igårkväll för underhållning. Perfekt frukost. Nu ska jag skumma upp lite mjölk, brygga kaffe, hälla upp och vispa över skummet till kaffekoppen. Sedan avnjuta nya lägenheten.

Perfekt då vet jag var jag ska äta frukost nästa söndag!

Min söndag började med att storebror ringde precis efter midnatt. Jag hade kommit så långt i min sömn att jag hoppade till, svor, stängde av telefonen och hade svårt att somna om. När jag väl gjort det, kommer kaninen - vars vackra matte sover bredvid mig - och ska kolla läget lite.

Tripp, tripp. Tyst. Tripp, tripp. Upp i sängen. Skutta runt. Nosa. Kolla läget. Hoppa ner. Tripp. Tripp.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 16:44
Ursprungligen av Christian Å:

Min söndag började med att storebror ringde precis efter midnatt. Jag hade kommit så långt i min sömn att jag hoppade till, svor, stängde av telefonen och hade svårt att somna om. När jag väl gjort det, kommer kaninen - vars vackra matte sover bredvid mig - och ska kolla läget lite.

Tripp, tripp. Tyst. Tripp, tripp. Upp i sängen. Skutta runt. Nosa. Kolla läget. Hoppa ner. Tripp. Tripp.

Har du en kanin hemma? Vill också ha!

Ursprungligen av boris91:

Har du en kanin hemma? Vill också ha!

Nej, jag sov hos hennes matte. Som för övrigt är väldigt lik sin kanin; söt men lite ilsk.

Ojoj. Idag så ska jag ta det lugnt och vila. Äntligen är Urkult slut...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-05 16:58

Idag har jag varit löjligt aktiv. Vaknade 08:30 pigg som en lärka. Drog igång och tvättade allt som fanns i lyan. Röjde ut klädkammaren och drog till ikea så jag var där 10:05. Inhandlade fula hyllor, körde hem, byggde och satte in i klädkammaren. Sorterade prylar och la in fint och sorterade allt skräp. Körde till återvinningscentralen och lämnade av gamla datorchassin och gud vet vad. Kort sagt, väldigt aktiv.

Söndag, en sån där dag då man gör det man inte hann med under veckan som gick. Tvätta, städa och diska! O:-)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-05 21:15

Du diskar alltså inte hela veckan och tar allting på söndagen istället? Deeet måste jag testa...

Bevaka tråden