Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ring med hackad iPhone i Europa!

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hackers har lyckats ringa med iPhone i Europa. Det är rätt avancerat och kräver diverse verktyg, men det GÅR tydligen i alla fall.

Ciryon

Detta måste vi testa! Kanske Adrian hinner?

Ursprungligen av Björnström:

Detta måste vi testa! Kanske Adrian hinner?

Sorry, jag var ute och flög luftballong hela kvällen igår så jag missade detta. När jag kom hem hann jag bara göra en återställning av telefonen innan jag packade den och nu på förmiddagen har jag satt den på bussen mot Sundsvall. Annars hade jag förstås gärna testat.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 19:56
Ursprungligen av Adrian B:

jag var ute och flög luftballong hela kvällen

Bildligt, som frasen "ute och cyklar", eller på riktigt? Tufft i båda fallen!

Ursprungligen av Spiken:

Bildligt, som frasen "ute och cyklar", eller på riktigt? Tufft i båda fallen!

Bokstavligt! Här är bildbeviset från nedslagsplatsen på en åker norr om Umeå:

tangerar inte detta policyn om piratkopiering?

Ursprungligen av Code Red:

tangerar inte detta policyn om piratkopiering?

Hur då tänkte du?

Detta handlar om att modifiera en pryl som man äger för att få den att göra som man vill.

Man kanske vill diskutera var gränsen går. Men att låsa upp telefoner är inte olagligt...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-06 20:03

Detta har ingenting med upphovsmannarätt att göra. Vem som helst - som pyntat sina 200 000 kr - får göra vad han/hon vill med sin BMW. Precis vad som helst. krossa den. Anything. Detsamma gäller givetvis iPhone. Varför i hela fridens namn skulle iPhone undantas från denna självklarhet? Får man modda en Mac? Självklart. Herrejestanes.

Ursprungligen av mjg:

Detta har ingenting med upphovsmannarätt att göra. Vem som helst - som pyntat sina 200 000 kr - får göra vad han/hon vill med sin BMW. Precis vad som helst. krossa den. Anything. Detsamma gäller givetvis iPhone. Varför i hela fridens namn skulle iPhone undantas från denna självklarhet? Får man modda en Mac? Självklart. Herrejestanes.

Mnjaaae… blanda inte ihop vad det sunda förnuftet säger med vad medieindustrin bestämt att lagen ska säga. Man får inte göra vad man vill med sina egna prylar längre. jag tror vi är lite friare i Sverige än i USA, dock.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-06 20:40
Ursprungligen av Laseranders:

Mnjaaae… blanda inte ihop vad det sunda förnuftet säger med vad medieindustrin bestämt att lagen ska säga. Man får inte göra vad man vill med sina egna prylar längre. jag tror vi är lite friare i Sverige än i USA, dock.

Ge exempel för att upplysa mig.

Ursprungligen av mjg:

Ge exempel för att upplysa mig.

Som sagt! Kan ni inte håller er till ämnet i denna tråd får vi ta bort allt som inte hör till de som tråden handlar om egentligen.

Men man bryter kanska klart Apples regler o siten är ju noga med att vara på apples goda sida.

Men o andra sidan så är jag knappast rätt person att kasta sten med min musiksamling o intresse för att testa operativsystem som inte släppts än...

Jag hittade ett litet citat:

Citat:

I can confirm that this is real. Many people have now started using this in France, UK, Germany, Macedonia, etc. It's a simemu proxy hack, that enables you to merge two sims, and bypass the iPhones security check. We are very close to a full softmod hack as well.

Det kanske kan vara värt att vänta tills det har kommit en softmod så att man slipper hålla på och böka med SIM-kortsläsare/-skrivare.

Tråden handlade inte om upphovsmannarätt, ta det till en annan diskussion om ni vill fortsätta med det osså håller vi oss till ämnet här.

Wow this is big news om det nu är sant. Hoppas på en bekräftelse snart.

Men, man måste ju betala multum för den i USA så man kan ju lika gärna vänta tills den släpps här o få en fullt fungerande lur som inte har fulhackats.
Den är säkert billigare o generation 2 också.

Vilka funktioner i iPhone tappar man om man kör en annan operatör, som är AT&T specifika. Om det nu finns sånna?

Citat:

Unlocking phones is also legal in the US and most of Europe, although the necessary measures may invalidate warranties. / macnn.com

det ar lagligt

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-06 22:08
Ursprungligen av Chaosstar:

Vilka funktioner i iPhone tappar man om man kör en annan operatör, som är AT&T specifika. Om det nu finns sånna?

Jag tror att det är det däringa telefonsvararsystemet man förlorar - absolut ointressant enligt mig. Om man har mycket frekvent trafik till luren - och sällan har den på eller inte svarar av andra anledningar - OCH att ringarna gillar att tala in meddelande - DÅ kanske fuktionen är av intresse. Endast då (enligt mig alltså).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 23:05

Är det många som har en iPhone i stockholmstrakten?

Jag har en själv och skulle göra det mesta för att få den att även funka som telefon
Min tanke är att man kunde ha gjort det tillsammans. Jag är inte så haj på det som omnämns och om var några stycken så skulle det säkert vara enklare att lista ut allting och hitta ställen att köpa alla prylarna på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 09:06

Imponerande hackat! Men fortfarande lite jobbigt om man ska maila/skicka sms på med engelskt tangentbord (och ordbok).

Ursprungligen av tobot:

Imponerande hackat! Men fortfarande lite jobbigt om man ska maila/skicka sms på med engelskt tangentbord (och ordbok).

Har du läst den här tråden? Där är en svensk översättning av iPhone i full gång!

Personligen så tror jag att jag väntar ett litet tag till med att skaffa en iPhone. Mamma har lovat mig en, men det verkar fortfarande krångligt att fixa.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 20:36

Tufft!

  • Medlem
  • 2007-08-09 15:13

Jag är på god väg att göra min iPhone till den första med Telia kort i Sverige
Läs utvecklingen i Macworld forumet: http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=53271

Ursprungligen av jali:

Jag är på god väg att göra min iPhone till den första med Telia kort i Sverige
Läs utvecklingen i Macworld forumet: http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=53271

Visserligen så följer jag tråden på Macworlds forum, men du får gärna hålla oss här på 99 uppdaterade.

Ska bli intressant att se hur man ska få in alla datainställningar i telefonen för edge tex....finns inga såna alternativ nu..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-11 12:07

Absolut, jag använder inte Macworlds forum även om jag är registrerad där... 99mac for the win!

  • Oregistrerad
  • 2007-08-11 12:38

Intressant att se att tråden inte strider mot forumets regler den här gången hahahah!!!

Bevaka tråden