Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av batteri till MacBook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 15:28

Vet inte hur jag skulle formulera min rubrik. But here it goes:

Jo, ni vet när man ska byta RAM-minne så tar man ju ut batteriet och lossar på tre skruvar som sitter där batteriet sitter. Ah. Och det är såhär, jag bytte RAM-minne till 2 GB för ett tag sen och då hjälpte en polare mig med att skruva ur och i dessa små skruvar. Den tredje och sista skruven sitter inte riktigt i ordentligt fortfarande, men idag kom ett nytt batteri till mig eftersom mitt batteri jag hade då har sjunkit ner så mycket som till 55-65% och därför fick jag ett nytt.

Nu är det så att han snart ska komma hit igen och försöka skruva i den där tredje skruven så att den också sitter lika hårt som de två andra. Jag kan inte riktigt få i batteriet eftersom det är den tredje skruven som helt enkelt tar emot så att säga. Men om han inte riktigt kan få fast den, då är det väl lika bra att gå till någon återförsäljare och så kan de försöka skruva fast den sista skruven?

Jag har hört om hur lätt det var att byta RAM-minne för er andra med MacBooks men för mig har det bara varit jobbigt. Jag kan inte tänka mig att den tredje skruven kan vara boven till att mitt batteri har blivit dåligt, eller? Som sagt, den sitter inte ordentligt i eftersom det var för svårt att få fast den så att säga.

Detta är ju lite av ett problem, men det kanske bara är jag som haft svårigheter med detta?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-01 10:54

Eftersom folk inte verkar bry sig nämnvärt om att se vad man skriver här, så kan jag lika gärna säga att det är löst nu i alla fall.

1
Bevaka tråden