Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillbehör till touch?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligtvis någon som vet om och i så fall vilka tillbehör som kommer fungera till iPod touch? Är själv främst intresserad av ljudinspelarna Belkin TuneTalk, Griffin iTalk Pro och XtremeMac MicroMemo.

Är det troligt att dessa tillbehör kommer fungera med touch? Med andra ord tillbehör som fungerat med iPod classic? Eller är touch snarare jämförbar med iPhone och de tillbehören?

Som det verkar så har inte Apple överansträngt sig för att få varken iPod touch eller iPhone att funka med diverse tillbehör.

Men det går att söka på Apple Store efter tillbehör som passar till touch, men jag vågar inte riktigt lita på den listan. Bästa tipset är att vänta på t.ex. iLounge's recension, de brukar vara grundliga.

Har fått ett mailsvar nu...

Citat:

The MicroMemo for iPod with Video is compatible with the iPod Classic; "should be" compatible with the iPod Touch; and will function with the iPod Nano 3G although it will not "look" right.

Kan tillägga att enligt Apple så fungerar AV-out kitet, vilket ju är trevligt ifall man vill koppla in sig hos kompisens TV. Nu behöver vi bara en keynote-visare för touch/iphone så kan man lämna datorn hemma när man ska hålla föredrag ^_^.

Något som en del har rapporterat ska fungera på iPhone är Apple's radio remote, även om de inte sa något om hur radiodelen fungerade. Det finns alltså iaf en fjärr till iphone som klarar vanliga stereojack.

Hoppas verkligen att den fungerar, ska prova så fort morsan fått hem den till sin ipod

Vilka alternativ har jag att koppla en Touch till bilstereon?
Vill helst koppla in till AUX-ingången, men på min kommande bil så vet jag inte om det ens finns sådan ingång på den inbyggda stereon.
Måste jag eventuellt dra kabel under panel och inredning?

Audi A3 årsmodell fr. 01-05

Hade annars tänkt mig denna kabeln.
Vad säger ni?

Skaffa en fm-sändare (audia x är bra)

För övrigt: Vet någon om det går att ansluta "ipod-kamerakontakten" till Touchen?

Ursprungligen av sabbath:

Skaffa en fm-sändare (audia x är bra)

Har kört med FM-sändare innan, men blev inte speciellt förtjust i det.
Vill ha ett klart ljud, inte massa småstörningar etc som FM-sändare för med sig.
tack ändå!

onödigt dyr kabel för en så kort sträcka.. fins inget du vinner på det.. resistiviteten i kabeln blir så låg på så kort avstånd att det inte kommer märkas någon skillnad.. däremot om du skall ha en kabel som är över, säg 5 meter kanske, och kommer ligga paralellt med el/kraft-kablar.. då lär du behöva en kabel av högre kvalité, och gärna skärmad..

  • Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2007-10-12 11:17

om det är bandspelare i bilen, köp ett sånt där band med sladd i. Blir perfekt ljud. Kostar väl 150 kr på teknikmagasinet.

1
Bevaka tråden