Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljukort för laptopen, prisvärt usb-ljudkort?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 00:46

Tjena! Det är såhär att jag ska skaffa en Dell Inspiron 6400, med dubbla intelprocessorer, 1 gig ram, (väljer Win XP, inte Vista) osv...
Frågan är vad ni har för (positiv?) erfarenhet av externa ljudkort som lämpar sig till antingen Ableton Live eller Steinbergs nya Sequel (som jag helst vill använda) ??

Eftersom jag är gitarrist och basist tänkte jag skaffa en Line 6 "Tone Port UX-1" eftersom den kommer med en massa sjysta effektpluggar osv. Dock har många på nätet klagat över brus som stör, främst inspeln. och vid lyssning i lurar. Alltså verkar det vara en rätt kass produkt.

Jag har tänkt mig ngt i 1500:- klassen (1500 är mitt tak), som tillåter mig att plugga in guran och spela in. Datorn kommer inte med Firewire vad jag vet, så det är väl USB som gäller...

Alesis IO|2 ?
LEXICON Alpha Studio?
Tascam US-122L?

EDIROL UA-25? Lite dyrare men.. ?

Tacksam för info!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-21 01:29

De där är nog bra, jag har en Lexicon Alpha och den gör jobbet, men du måste väl ha nån guramanick för att koppla in guran, typ en Pod t ex?

1
Bevaka tråden