Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med installation av firmware 1.02

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-28 23:11

Då jag skall installera 1.02, vilken fil i mappen är det jag skall välja? Finns ju två stycken .dmg, en firmware mapp och två stycken andra knappar.

Ursprungligen av joakimd:

Då jag skall installera 1.02, vilken fil i mappen är det jag skall välja? Finns ju två stycken .dmg, en firmware mapp och två stycken andra knappar.

Vadå, vilket firmvare har du nu? Om du har 1.0 eller 1.0.2 så är det bara att uppdatera via iTunes. Klicka på Restore knappen och håll in ALT medans så väljer du filen du laddat ner.

Ursprungligen av wunderbaren:

Vadå, vilket firmvare har du nu? Om du har 1.0 eller 1.0.2 så är det bara att uppdatera via iTunes. Klicka på Restore knappen och håll in ALT medans så väljer du filen du laddat ner.

Han har laddat ner den fristående och därmed har den packats upp (Safari gör det automatiskt för vissa) och då blir den bland annat två .dmg-filer. Ditt förslag fungerar bara om man tidigare låtit iTunes ladda hem 1.0.2 så att det finns på datorn. Har man inte gjort det kan man inte bara hålla nere ALT så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-29 13:50
Ursprungligen av Adrian B:

Han har laddat ner den fristående och därmed har den packats upp (Safari gör det automatiskt för vissa) och då blir den bland annat två .dmg-filer. Ditt förslag fungerar bara om man tidigare låtit iTunes ladda hem 1.0.2 så att det finns på datorn. Har man inte gjort det kan man inte bara hålla nere ALT så vitt jag vet.

Men då måste det bara handla om att titta i en Mac som laddat ned 1.0.2 och jämföra dennes .plist med en som inte har gjort det. Kanske det rent av bara handlar om att lägga firmware på rätt ställe i iTunes-mappen? Trots allt är det ju bara någon mapp och/eller .plist som iTunes kollar på innan den bestämmer sig för om alt-knappen ska aktiveras.

När du restorear via iTunes är det den ouppackade filen man skalla ha, dvs den som heter "iPhone1,1_1.0.2_1C28_Restore.ipsw"

TEsta ladda hem den via något annat program än safari så den inte packas upp automatiskt

1
Bevaka tråden