Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtal väntar-funktionen på iPhone går inte att aktivera

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får ett felmeddelande när jag försöker aktivera "Samtal Väntar" funktionen i min iPhone.

"Kunde inte spara samtal väntar inställningen"

Jag har nyligen installerat senaste Swephone. Allt funkar i övrigt perfekt.
Nån som vet vad detta beror på?

Update: Kan det vara så illa? AT&T?

Jag hittade följande på apples site:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1165824&tstart=30

"Mine is set to off, and when I try to turn it on i get a message that says:
Could not save call waiting settings. Anyone having this issue?
What should I do about that? "

----

"My call waiting works perfectly well, and was set to 'on' by default. However, you have to be in an AT&T service area, with an AT&T signal showing in order to switch in on or off, since the phone sends the commands to AT&T to make the change. Thus if you are not showing AT&T service -or, if I remember rightly, in a partner network rather than AT&T itself- you'd get that error.

If you ARE showing AT&T service, then call AT&T themselves and ask them to resolve this. "

Jag har "Call Waiting" på ON i min telefon, och det fungerar i praktiken också. Telia som operatör.

/c

Ok, kan du slå av och på funktionen? Även jag har Telia. Kan detta vara nåt man ska ta med dom tror du?

Ursprungligen av skellefteroger:

Ok, kan du slå av och på funktionen? Även jag har Telia. Kan detta vara nåt man ska ta med dom tror du?

Jag kan göra detta på min telefon med Telenor utan problem.

du kan säkert be om status från dem och be dem sätta på att skicka vidare samtal till telfonsvararen, men att få upp så att man kan komma fram till dig trots att du är i telefon tror jag inte du kan ta med dem.
Men testa vettja, du kan ju alltid se om funktionen är tillgänglig på din gamla mobil, och ställa in det "hos telia" via den...

  • Medlem
  • 2007-10-14 20:02

du får kolla så att din operatör stödjer de och har det aktiverat på ditt kort. Många av kontakt kort en del privata abb. i tele2 har inte den funktionen aktiv.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-14 23:10

Även jag kan meddela att det fungerar alldeles ypperligt. Telia kontantkort är vad jag använder, och jag fick inget felmeddelande då jag bytte till ON-knappen på Samtal väntar. Jag testade detta för första gången för någon minut sedan - att jag inte visste att den funktionen fanns sedan tidigare.

Testa igen om några minuter.

Jag har också Telia och det fungerar fint att slå av och på funktionen med samtal väntar. Vad jag inte har lyckats med dock är att merga två samtal till ett - sk trepartssamtal. Finns det någon som har lyckats med detta på en iphone i sverige?

Jag tar mig friheten och postar i denna.
Även jag har detta problem med Telia. Kan varken aktivera det manuellt med *43# eller via inställningarna i iphone. Så jag tänkte briljera lite och petade in simkortet i min nokia 6681 och körde det därifrån men oj vilken lång näsa jag sitter med här...

Inte heller nokian fixar detta - den säger 'Förfrågan ej fullföljd' vid både manuell och automatiskt förändring.

Det här är helt klart ett Teliaproblem och inte iPhone relaterat.
Ska slå dem en signal i morgon och höra efter.

Ursprungligen av petterf:

Jag tar mig friheten och postar i denna.
Även jag har detta problem med Telia. Kan varken aktivera det manuellt med *43# eller via inställningarna i iphone. Så jag tänkte briljera lite och petade in simkortet i min nokia 6681 och körde det därifrån men oj vilken lång näsa jag sitter med här...

Inte heller nokian fixar detta - den säger 'Förfrågan ej fullföljd' vid både manuell och automatiskt förändring.

Det här är helt klart ett Teliaproblem och inte iPhone relaterat.
Ska slå dem en signal i morgon och höra efter.

Du har rätt. Samtal väntar är en tjänst som måste finnas på ditt abbonemang. Om tjänsten inte finns kan du inte aktivera den. / Midmus

Pratat med Telia nu. När jag föklarade problemet sa att de att den tjänsten hade ja ju redan. Fick då förklara en gång till att det inte gick att aktivera det.
Då svarade han och sa att nu hade han gjort en ändring i mitt abonnemang och bad mig testa igen.
Etfer det funkade tjänsten som den skulle.

Vad tusan ändrar Telia i mitt abonnemang som styr detta?
Varför hade inte jag den/det från början?

Det pågår en massa skumma saker bakom ens rygg

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-26 22:03

För mig funkar samtal väntar om någon ringer mig, men ifall jag ringer någon som redan pratar i telefon får jag inget meddelande om detta, inget pip ingen text, så man har ingen aning om personen pratar i telefon eller om denne inte bara svarar...
tips?

Ursprungligen av Mockan:

För mig funkar samtal väntar om någon ringer mig, men ifall jag ringer någon som redan pratar i telefon får jag inget meddelande om detta, inget pip ingen text, så man har ingen aning om personen pratar i telefon eller om denne inte bara svarar...
tips?

Detta har ingenting med din iPhone att göra. Det är troligast att den du ringer inte har Samtal väntar aktiverat. / Midmus

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-27 12:23
Ursprungligen av Midmus:

Detta har ingenting med din iPhone att göra. Det är troligast att den du ringer inte har Samtal väntar aktiverat. / Midmus

nu ska vi se.
hade en w810i tidigare, den funkade samtal väntar klockrent på, ringde till folk, pep till och det stod att motparten pratade i telefon. då kunde man välja om man ville fortsätta ringa eller lägga på.

detta funkar inte med min iphone, jag får ingen feedback om motparten pratar i telefon eller inte.
det går bara fram signaler som vanligt.

däremot funkar det åt andra hållet, om någon ringner mig så får dom ett meddelande om samtalväntar och för mig piper de till och jag får välja hur jag vill göra med samtalet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 13:03
Ursprungligen av Mockan:

nu ska vi se.
hade en w810i tidigare, den funkade samtal väntar klockrent på, ringde till folk, pep till och det stod att motparten pratade i telefon. då kunde man välja om man ville fortsätta ringa eller lägga på.

detta funkar inte med min iphone, jag får ingen feedback om motparten pratar i telefon eller inte.
det går bara fram signaler som vanligt.

däremot funkar det åt andra hållet, om någon ringner mig så får dom ett meddelande om samtalväntar och för mig piper de till och jag får välja hur jag vill göra med samtalet.

Det är så det fungerar. Samtal väntar gäller endast om du blir uppringt. Då hör du en pip signal att någon försöker nå dig. Den som ringer dig hör helt vanligt signal ton tills du accepterar eller avböjer samtalet.

//Rob

Precis som Robo-X säger. Har ingenting att göra med din mobil. / Midmus

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-27 13:36

men på min SE w810i och "alla" andra mobiler får man ju en signal som säger att motparten redan befinner sig i ett samtal... varför kör inte iphonen så?
är ju sjukt mkt vettigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 13:39
Ursprungligen av Mockan:

men på min SE w810i och "alla" andra mobiler får man ju en signal som säger att motparten redan befinner sig i ett samtal... varför kör inte iphonen så?
är ju sjukt mkt vettigare.

Den signalen har inget med Samtal väntar funktionen.

//Rob

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-27 14:16

hur får man igång en sådan signal då, som medelar en att personen man försöker ringa redan pratar i telefon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 09:51

Jag kan inte sätta på "Samtal väntar" på min iPhone 3G med Telia Mobil 99.
Det står bara: "Kunde inte spara inställningen för samtal väntar."

Någon som vet varför?

[EDIT] Aha, man var tvungen att beställa tjänsten från Telia. [/EDIT]

Senast redigerat 2008-07-28 13:44
1
Bevaka tråden