Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera 400D, vilka butiker?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge funderat på att skaffa mig en Canon EOS 400D. I Sverige går det att få den (med 18-55 objektiv) för 6500 ungefär.
Hittade den här sidan där det kostar bra mycket mindre, och då tänkte jag att jag lika gärna kan köpa ett av paketen, som kostar lika mycket som bara kameran med ett objektiv kostar i sverige.

Nu undrar jag bara om någon har någon erfarenhet av att handla med denna butik och kan säga om de är seriösa eller inte?
Vet ni om några andra bra butiker online så tipsa gärna om de.

Det ser ut att vara en sida som man kan handla ifrån om man är villig att riskera en förlust. Om kameran till slut kommer fram, kom ihåg att momsen läggs på när den kommer till sverige. Slutresultatet blir inte alltid vad man förväntat sig.
Glöm inte garantiproblemet, det är, vad jag har för mig, bara proffshusen som har världsgaranti så för att få hjälp vid problem behöver du skicka tillbaka den / betala för garantiarbete alternativt köpa en MACK-garanti.

Ska du ändå handla utomlands så är bhphotovideo.com att rekommendera.

Den där hemsidan påminner om de där kinesiska firmorna på eBay/Tradera som säljer kameror "för billigt för att vara sant". De har en fysisk adress i Beijing (simpel bostadsadress, märk väl), men när man erbjuder sig att hämta upp och betala varan personligen så rinner det ut isanden.

Kort sagt - med den designen på siten skulle jag inte sova så gott om natten om jag betalat i förskott.

B&H är å andra sidan ett säkert kort.

Sedan finns ju andra märken/modeller. En Pentax K100D Super med 18-55 är nästan en tusenlapp billigare i Sverige.

Jo, det känns föööör billigt för att vara sant, så jag skiter nog i den.

B&H var billiga, men med frakt och tull/skatt/moms blir det inte så mycet billigare än om jag skulle köpa den här i Sverige. Visserligen så får man med ett 2GB 133x kort där, men de kostar inte så himla mycket här hemma, så det blir nog ett köp i en lokal butik istället.

Om sanningen ska fram så har jag nästan bara kollat på Canon, har sneglat lite på Nikon men tycker de är fula i jämförelse (när prestandan är likvärdig spelar designen desto större roll... =p )
Pentaxkameran med objektiv gick för 4.8k på pricerunner... Billigt som fan, och den var ju inte dålig heller... 200-3200 ISO och lika specs som 400D på andra punkter.. förutom att den bara hade 6.1 Mpixlar och att den såg lite plastig ut tycker jag..

Det blir nog en 400D, men tack för tipset! Någon annan kanske har nytta av det

Pentax kit-objektiv lär vara bättre än de flesta andra kitobjektiv. Pentax har dessutom anti-skak samt numera också dammborttagning på spegeln. Plastigheten - ja alla kameror har väl plastskal nuförtiden. Den dyrare K10D har dock en metallstomme under (har inte K100D det också?). Det bästa är ju att i vanlig ordning känna på kamerorna i verkligheten. Pentax K100D är ju minst och lättast av dem alla. Bra för vissa men kanske sämre för dig med stora händer. 6 eller 10 megapixel spelar mindre roll i de flesta sammanhang.

K10D har en egen tråd: http://www.99.se/digitalfoto/217389-pentax-k10d-traden.html

1
Bevaka tråden