Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur man fixar knappar som fastnar på en Waldorf Micro Q

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-24 08:51

Fick hem en sådan igår, och testpetade på alla knappar på den. Två av dem fastnade intryckta. Kris och katastrof tänkte jag, pest OCH kolera. Vad gör man? Jo, man tänker "undrar hur den ser ut inuti", och hämtar skruvmejseln.

Var tvungen demontera hela modulen, lossa vartenda kort utom displayen, men sedan gick det att fixa.

Problemet låg i konstruktionen av den. Framsidan består av två plåtar som bägge har hål i sig för rattar och knappar. De har hade blivit någon millimeter förskjutna åt sidan, och då blev hålen så trånga att knapparna fastnade när man tryckte in dem.

Justerade de två plåtarnas förhållande gentemot varandra, satte tillbaka kretskorten och skruvade ihop den igen. Voila!

Så i alla fall i det här fallet lönade det sig med skruvmejsel och ett gott felsökarhumör.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-24 09:49

Skönt det fixade sig, hade det varot jag hade jag upptäckt massa skruvar som blev över, och förmodligen så hade det blitt snett igen och jag fått göra om allt från början... apanmeckaralltblirkaos som ordspråket säger!

  • Medlem
  • 2007-10-24 13:22

Man kan ju även ta loss frontplåten och lacka om den själv om man vill. Aplack.

1
Bevaka tråden