Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppar tillbaka till Menyn.....

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 10:48

Tjena.

Har nu inskaffat mig en Iphone ver. 1.1.1. Har dock ett problem:confused: . När man är i menyn och ex väljer att gå till SMS,när man då hamnar i det programmet så helt plötsligt hoppar den tillbaka till huvudmenyn. Detta händer ganska ofta samt det spelar ingen roll om jag trycker på Ipoden,Bilder,SMS lr någon annan ikon.

Har jag fel på luren,finns det ngt jag kan göra?

Någon som vet.

Tack på förhand

Tomas:cool:

Om du inte hittar någon annan lösning kan du testa att återställa telefonen i iTunes. Dock: Detta kommer att göra att du måste aktivera telefonen igen (antingen genom jailbreakme.com eller genom nedgradering till 1.0.2) och kanske installera om program osv. Det påstås att om man låst upp den med anySIM 1.1 så ska upplåsningen vara kvar efter en återställning, men det är inget jag testat själv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 11:50

Tack för snabbt svar.
Då jag inte är så haj på detta själv så låter jag nog det vara tills "någon" kan hjälpa mig mig med det du sa

Jävligt irriterande bara.

tomas.

Har du installerat något program eller gjort något annat som orsakade dina problem eller började dom bara helt plötsligt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 13:00

Det jag har gjort, är installerat installer v3.0b3,tro jag den hette. Sedan ett Black Jack spel, testade att installera flashlight(vilket skämt). Så svaret på din fråga blir nog så här. Känns som om det bara började plötsligt,lr?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-06 13:34

Anysim 1.1 överlever en restore, testat själv.

Jag hade samma problem första gången jag låste upp telefonen. Körde då en tidig upplåsningsmetod med tiffexploiten. efter restore och indepenceupplåsning så har detta försvunnit helt, inga mjukvarukraschar alls mao.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 21:43

Har precis samma problem som du! Skrev om det i denna tråd, men fick dock inte så mkt respons http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/228504-min-iphone-haenger-sig-varfoer.html

Jag testade efter att ha läst att man ska återställa telefonen att göra det utan förbättrat resultat.

Börjar bli ganska irriterande, efter som det alltid ska hända när man behöver göra något och aldrig när man sitter och "leker".

Ingen annan som har några briljanta idéer?

jag har bara samma problem, det inträffade väldigt ofta för mig om jag pratar i telefonen samtidigt som jag leker med den. alla program som jag använt har kraschat utom ipod programmet som jag inte använder så ofta.

jag är också intresserad om det fins en lösning, jag har testat återställa min vid ett tillfälle och det hjälpte inte.

Jag har också ett problem med att ansluta den till iTunes vilket bara inte går, efter att jag låste den och låste upp den så fungerade det bättre. Men sedan slutade det bara fungera igen.

Mycket irriterande och jag kan omöjligen vara ensam om problemet..

jailbreakme.com har uppdaterats och såhär står det på deras hemsida:

* Resolved issue where certain apps closed immediately after opening after AppSnapp installation.

Det kanske är relaterat? Om ni använt gamla jailbreakme.com förut alltså.

För att göra om jailbreakme.com-grejen måste man först återställa telefonen.

Jag testade igår att återställa min telefonen (1.1.1) och det gick bra, jag använde mig av jailbreakme.com (kunde dock bara komma dit med AT&T-kortet, så jag kan beskräfta att min guide inte verkar fungera utan original-SIM-kortet. Efter omställningen var all data borta, men eftersom iTunes tar backup varje synkning så gick det snabbt att återställa inställningar för program osv. Men alla bilder, videor och musik var också borta, det var jag tvungen att synka om för att få tillbaka. Det enda som jag verkar ha förlorat var mejlen (inställningarna var kvar, men alla brevlådor var borta/tomma).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-08 10:07

Jag har haft samma problem!
Jag har summerboard instalelrat och hade satt på "Dim Wallpaper" vilket gjorde att den hoppa ut till hyvudmenyn hela tiden när jag körde olika progs.

Har ni Summerboard och dim wallpaper på prova stäng av den och se hur det fungerar.

Annars är det väl en restore som föreslagits innan..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-08 10:24
Ursprungligen av morto81:

Jag har haft samma problem!
Jag har summerboard instalelrat och hade satt på "Dim Wallpaper" vilket gjorde att den hoppa ut till hyvudmenyn hela tiden när jag körde olika progs.

Har ni Summerboard och dim wallpaper på prova stäng av den och se hur det fungerar.

Annars är det väl en restore som föreslagits innan..

Tack. Provar med detta nu.Hoppas det funkar bättre. Som sagt,jävligt jobbigt när när den hoppar tillbaka hela(oftast) tiden.

Tomas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-08 20:45
Ursprungligen av chibba:

Tack. Provar med detta nu.Hoppas det funkar bättre. Som sagt,jävligt jobbigt när när den hoppar tillbaka hela(oftast) tiden.

Tomas

Nu har jag provat sedan lunch idag och inte en ända gång(ta i trä) har den återgått till menyn. Så prova med att stänga av den.

Fan vad najjs

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-12-04 12:23
Ursprungligen av Adrian B:

jailbreakme.com har uppdaterats och såhär står det på deras hemsida:

* Resolved issue where certain apps closed immediately after opening after AppSnapp installation.

Det kanske är relaterat? Om ni använt gamla jailbreakme.com förut alltså.

För att göra om jailbreakme.com-grejen måste man först återställa telefonen.

Jag testade igår att återställa min telefonen (1.1.1) och det gick bra, jag använde mig av jailbreakme.com (kunde dock bara komma dit med AT&T-kortet, så jag kan beskräfta att min guide inte verkar fungera utan original-SIM-kortet. Efter omställningen var all data borta, men eftersom iTunes tar backup varje synkning så gick det snabbt att återställa inställningar för program osv. Men alla bilder, videor och musik var också borta, det var jag tvungen att synka om för att få tillbaka. Det enda som jag verkar ha förlorat var mejlen (inställningarna var kvar, men alla brevlådor var borta/tomma).

Jag har provat med jailbreakme.com från min 1.1.1-iPhone sedan ett par timmar, men när jag klickar på AppSnapp och Safari öppnar en sida, så händer det inget mer.... ligger den nere?

Jag hade inga problem att utföra jailbreakme.com med mitt telenorkort i ( behövde dock avaktivera pinkoden i min gamla telefon först).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 21:55

Testar att göra detsamma jag med.

Nu ska jag dra till Kina, hoppas det finns leksaker till iPhonen där!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 20:20

Nu har jag kört med Dim Wallpaper off och då har den inte krånglat en ända gång! Funkar kanon!

Inga iPhone grejer i Kina

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-16 01:20

jag hade samma problem men det verkar funka med att ta bort "dim" som ni tipsade om. Great!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-21 20:58

Uppdatering av väder.....funkar ej

Tjena Iphone-polers

Har lagt in Krabi(skall dit i Januari),sthlm och Göteborg. Krabi och sthlm funkar att uppdatera men inte Göteborg:'( . Någon som vet varför,säg nu inte att det är baksidan;)


Tomas

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 01:48

HEJ !

När jag fick min Iphone till 1.1.1 så var inte de här problemet tills jag fick ner musik via ituns.
Ibland så kan ni se play logan längst till höger. Sen efter liten stund så låser den själv sig. då

försvinner problemet. Jag testade och få bort all musik då försvann problemet. ;Men vaddå ska man inte ha musiken? och Det hjälpte inte vid restore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 01:44
Ursprungligen av hanna_k:

HEJ !

När jag fick min Iphone till 1.1.1 så var inte de här problemet tills jag fick ner musik via ituns.
Ibland så kan ni se play logan längst till höger. Sen efter liten stund så låser den själv sig. då

försvinner problemet. Jag testade och få bort all musik då försvann problemet. ;Men vaddå ska man inte ha musiken? och Det hjälpte inte vid restore.

Precis så höll min iPhone på. Har du SummerBoard installerat så slå av Dim wallpaper så bör det lösa sig.

chibba: Göteborg har slutat fungera mig mig också de senate dagarna.

Men å andra sidan så vet man vädret i Göteborg vid den här årsperioden. 2 grader, regn som kommer in från sidan, blåsigt och allmänt grått

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-26 14:21

Har haft samma probbs att den hoppar tillbaka...
Har stängt av dim nu så får vi se...

superdupertack till alla som är här ute för tips och tripx..
Hade det inte varit för er hade jag har kvar min Iphone i byrålådan

Jag hade summerboard utan att ha installerat det? I alla fall så kan jag ju scrolla i sidled efter fler ikoner utan att ha installerat summerboard. Jag har också problem med att program kraschar/går tillbaka till menyn. Jag gjorde en restore och installerade bara de program jag verkligen behövde, visst några har jag väl installerat för att sedan ta bort men inte så många. Men jag har problem igen - Surfar jag och samtidigt lyssnar på musik stängs musiken av efter ett tag. Blir en restore verkligen som "out of the box" jag skulle vilja starta om på nytt, på riktigt och bara installera de program jag nu vet att jag har nytta av.

Vad säger ni om problemet och hur lösa?

/ Jacob

Ursprungligen av FillilutteN:

Jag hade summerboard utan att ha installerat det? I alla fall så kan jag ju scrolla i sidled efter fler ikoner utan att ha installerat summerboard. Jag har också problem med att program kraschar/går tillbaka till menyn. Jag gjorde en restore och installerade bara de program jag verkligen behövde, visst några har jag väl installerat för att sedan ta bort men inte så många. Men jag har problem igen - Surfar jag och samtidigt lyssnar på musik stängs musiken av efter ett tag. Blir en restore verkligen som "out of the box" jag skulle vilja starta om på nytt, på riktigt och bara installera de program jag nu vet att jag har nytta av.

Vad säger ni om problemet och hur lösa?

/ Jacob

jag hade samma grejj med musiken, det verkade dock bara inträffa när telefonen fick mkt att göra. tex när jag öppnade en tredje internetsida, när den började ladda så dog musiken direkt. detta hände 3-4 ggr under samma kväll... har dock inte inträffat sen dess och 3 sidor har jag aldrig iaf, var en popup som slank igenom. det här var kanske inte till någon större hjälp, men du var/är inte ensam om det iaf

Senast redigerat 2007-12-03 20:18

märkligt. Tycker iaf att telefonen blir märkbart slöare och med ostabil så gott man installerar minsta lilla. Kan det vara farligt att göra många restore? Förstagången som jag hade fått telefonen och låst upp den installerade samt avinstallerade man/jag ju en massa skit, jag märkte av att program kraschade ich jag gjorde en restore och tänkte attt jag bara skulle installera de program jag upptäckt att jag hade någon nytta av. Jag tycker det verkar som om telefonen inte varit lika snabb, r
Trots restore, sedan den har ny och hade låsts upp och hade vissa program installerade. Det finns inget annat Än restore antar jag? Anysim ligger ju kvar i alla fall (har en 1.1.1) så helt "fabriksny" kan den ju ej bli. Vad har ni för tankar?

/Jacob

  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-05 17:28

När man återställer sin iphone är det genom itunes då eller?
tänkte göra det men sen stod det ju att den skulle updatea till 1.1.2 så jag vågade inte...

jag har samma problem med att den hoppar ut ur näst intill alla menyer...och nu så kommer jag inte ens in på "installer" spelar ingen roll hur många gånger som jag trycker på den så bara blir det vitt och sen efter ca 10 sek så hoppar den ut till menyn igen :S

Hjälp någon???

Vill verkligen fixa dessa problem...någon som har lust att lägga upp en liten guide på hur jag ska fixa detta? stegvis liksom, för jag kan inte alla avanserade namn och grejer som många använder här

Har en iphone med fw 1.1.1., använder itunes 7.4

glömde även fråga er vart man laddar hem den filen för att återställa allt, firmware 1.1.1 eller vad den heter...

Mvh

Senast redigerat 2007-12-05 18:08
  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-07 02:09

här fick man inte mycket hjälp...........

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-07 09:33

Du återställer genom iTunes ja. Dock vet jag inte hur det blir när det finns en update hur den gör. Man kan gissa på att den återställer till 1.1.1 ändå, men jag kan inte säga säkert.

Dock kan du alltid hålla nere ALT-tagenten när du trycker på "Återställ till fabrikinställningar" och då får du möjlighet att välja en firmware fil. 1.1.1 fil finns ladda ner på apples hemsida, prova sök här på forumet efter länk.

Som sagt, provar gör du på egen risk, jag har aldrig gjort återställning när den vet att det finns en uppdaterad firmware.

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Säffle
  • 2007-12-07 17:03

Har också haft detta fel, för mig var det en kombination ax Xlauncher och summerboard som orskade kracherna, bara man tog bort dem så gick det bra...
Fick ni också upp "iphonens timglas" hela tiden?

Jag har också samma problem. Tack för tipset ska prova att köra utan dim wallpaper, hoppas det hjälper.

99.se 4 Life

Bevaka tråden