Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skall iPod Touch utvecklas

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-15 01:45

När jag förut idag satt och fingrade på min nya 16Gb iP-T så undrade jag, Hur i häcklefjäll kommer nästa version att bli? Vad kan dom förbättra så pass mycket att det är värt att köpa den?

Dom hade kunnat göra nuvarande modell dubbelt så tjock, bara för att lansera nästa version som otroligt tunn, men det gjorde dom inte..

Som jag ser det, är att dom kan lägga till fler program, se till att man kan lägga till egna program utan att jailhacka den. Göra den mera till en PDA alltså… The return of the Newton eller Newton II

Vad tror ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 10:18
Ursprungligen av nixon:

Som jag ser det, är att dom kan lägga till fler program, se till att man kan lägga till egna program utan att jailhacka den. Göra den mera till en PDA alltså… The return of the Newton eller Newton II

Ett iPhone / iPod touch SDK kommer i februari så redan i denna touch-generation alltså

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2007-11-19 16:48

Blåtand A2DP och trådlös synkning är två funktioner som kanske skulle uppskattas av många även om jag själv föredrar en sladd till lurarna.

tror inte det kommer förändras så drastiskt på utseendet.. hur mycket har t.ex. iPod förändrats!? (då menar jag inte touch!)

A2DP, bättre batteri, större lagringsutrymme (32 gb flash) och något större skärm (DAB?).

Snabbare så det blir en liten spelkonsoll, nu är den på 400Mhz och 128 ram. Kan bli snabbare;)

Jag har sett påfallande FÅ annonser och reklamkampanjer för ipod touch. Någon som håller med? Funderar på att det har att göra med att Touchen har ett såpass anonymt utseende, de klassiska ipodarna har en klassisk utformning. skärmen och klickhjulet är hela ipodvarumärket. Touch signalerar inget av det. Där för ar jag mer nyfiken på hur de skall utveckla ipodfamiljen utan att bli av med varumärket. Om den framtida ipodfamiljen ser ut som svarta rektanglar allihop så har apple,enligt mig, dödat ikonstatusen som ipod fortfarande har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 11:09

det har du fruktansvärt rätt i.

Det tror inte jag, Ipod Touchen säljer ju hur bra som helst. Så det är nog inga problem, framtiden är nog touch...

Jag kommer ihåg för ngra år sedan såg jag på nått teknikprogram på ettan och då sa dem att i framtiden så finns inga tangenbort bara en stor skärm.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-20 22:06

Ipod Touch nano..

Jag vill ha en stylus så jag kan skissa utanför kontoret utan stora MacBooken.

Det är klart att den säljer bra! Och jag hyser inga tvivel om att touch är framtiden, men varumärket iPod är byggt på klickhjulet och skärmen. Tar dom bort det HELT från iPod familjen så tar dom bort kärnan i varumärket. Sen är det klart att Touch säljer bra, men ponera att det om två år finns enbart Touch, touch nano och touch shuffle. När man säger iPod så tänker folk i första hand på den klassiska utformningen med klickhjulet. Många som ifrågasatt att min touch är en iPod redan. Min poäng är att varumärket iPod är = klickhjulet. Utformningen av touch må vara läcker, men den har inte samma potential som ikon, + att klickhjulet är på tok för förknippat med iPod och etsat i folks sinnen. DET är min poäng.

Ursprungligen av calotrix:

Det är klart att den säljer bra! Och jag hyser inga tvivel om att touch är framtiden, men varumärket iPod är byggt på klickhjulet och skärmen. Tar dom bort det HELT från iPod familjen så tar dom bort kärnan i varumärket. Sen är det klart att Touch säljer bra, men ponera att det om två år finns enbart Touch, touch nano och touch shuffle. När man säger iPod så tänker folk i första hand på den klassiska utformningen med klickhjulet. Många som ifrågasatt att min touch är en iPod redan. Min poäng är att varumärket iPod är = klickhjulet. Utformningen av touch må vara läcker, men den har inte samma potential som ikon, + att klickhjulet är på tok för förknippat med iPod och etsat i folks sinnen. DET är min poäng.

Sen är ju Apple mästare på identiteter och dyl så jag hyser inga tvivel på att de lyckas utveckla iPod familjen med eller utan klickhjul.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2007-11-21 13:06

DOCK måste väl även sägas att iPod i folkmun menas "mp3-spelare" så för alla som är lite mer insatta och som vet något om det så är det på det sättet men för den stora skalan folk som bryr sig mindre om sånna saker så behöver inte varumärket/ordet iPod assosiera till just snurrhjulet och skärmen och gränssnittet utan mer till att det är en digital musikspelare...

Det är ju dock inte så svårt at skilja iPod Touch och iPhone från andra spelare som har samma teknik heller, alltså touchscreen, dom flesta lgger ju i lä vad det gäller gränssnitt och design.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-21 17:55
Ursprungligen av nixon:

Är det bara jag som tycker att det är roligt att trådens titel är om Ipod touch, och det är en Iphone på bilden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 22:03

Kan ju alltid implementera klickhjulet som valbar bläddringsinställning?
Blir mindre effektivt och fulare men behåller "ikonen"

  • Medlem
  • 2007-11-22 00:24
Ursprungligen av Spiken:

Är det bara jag som tycker att det är roligt att trådens titel är om Ipod touch, och det är en Iphone på bilden?

Framtidens iphone blir nog iPhone-Shuffle.. ringer upp slumpmässigt.

Ursprungligen av nixon:

Framtidens iphone blir nog iPhone-Shuffle.. ringer upp slumpmässigt.

Klockren utveckling! Jag hade köpt en direkt.

konstigt att ingen har har gjort en mod som gör det redan!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 11:08

http://www.mac-essentials.de/bilder2007/iphone-shuffle.jpg
http://blog.thesedays.com/blog/wp-content/uploads/iPhoneshuffle.jpg

Mindes att jag hade sett en mockupbild på en sådan här är två olika varianter... Googla för mååååååånga fler

En iPhone shuffle låter ju perfekt att ha på fyllan! Har man tur ringer man till någon man inte känner, så man inte skämmer ut sig!

Skall med spänning följa denna tråden då jag är sugen på en Ipod Touch, men dagens modell har på tok för lite minne då jag nu redan använder 36 GB i min Ipod Photo och tänker INTE deleta en enda fil

I och med att det går att lägga in nya händelser i kalendern i iPod Touch, har jag bestämt mig för att köpa en sådan. Om det är något jag har på önskelistan, vore det att kunna integrera min svensk/spanska ordbok. Den är gjord för Mac och jag skulle behöva ett verktyg för att integrera den i iPod.
I princip borde det kunna fungera som att lägga till en Widget

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-09 10:31

Björn: Om du jailbreakar din Ipod touch kommer du kunna lägga in widgets

Det som Apple skulle kunna uppfinna till nästa generation av iPod Touch och iPhone är en lika stilren touchskärm som inte suger åt sig allt hudfett den kan hitta. Det hade varit en jäkla bra grej att satsa på, flottfri skärm.

Jailbreak förutsätter att någon har skapat en widget med underliggande ordbok. Jag har framfört ett önskemål till det svenska företag som tillhandahåller den ordbok jag har i min Mac, att skapa en widgets till iPod Touch. Därmed skulle vi få tillgång till mer än 100 ordböcker på 12 olika språk. Svenskar är litet sega av sig och fattar inte vilka potentialer till nyförsäljning av ordböcker detta skulle innebär. Hoppas kan man ju alltid!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-10 17:24

annars finns ju programmet wedict redan med massa olika ordböcker, oftast engelska till något annat dock.

1
Bevaka tråden