Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vidarekoppling aktiverad

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det meddelandet får jag upp varje gång jag ska ringa ett samtal. Så måste jag trycka p Avfärda. Men jag har vidarekoppling avstängd i inställningar. Hur får man bort detta, nån som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 14:35

jag har samma problem! eller problem o problem. störande är det iaf... hoppas nån har något svar på hur man får bort det!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-22 14:40

Så brukar det stå på telefoner av andra märken med, oftast pga att mobilsvar är aktiverat (vidarekoppling till mobilsvar vid inget svar).

Du behöver inte trycka på Avfärda. Meddelandet försvinner automatiskt efter några sekunder.

Hittade en fix på detta på hackint0sh, funkar skitbra!

Ursprungligen av Saimen:

Well, some people get a "call forwarding active" message every time they do a call. I read a lot about this topic and there are also some threads about it in here.

To sum up:

  • It's not a bug, it indicates that your calls are being forwarded either to your mailbox or an "caller unavailable" message by your provider.

  • Some people made the message disappear by forwarding all calls to another number, and then enabling again (not sure if mailbox still works).

  • Activating "call waiting" lets the message disappear (since incoming calls are not forwarded anymore).

However, there is a simple way to hide this message:

Get the file com.apple.carrier.plist found at /var/root/Library/Preferences/ and edit the key ShowCallForwarding to be <false/>. Reboot! There you go, your Mailbox works and you don't get that annoying message anymore

Update:

There are two settings in com.apple.carrier.plist:

ShowCallForwarding: Message shown on outgoing calls, if your number is beeing forwarded.
ShowCallForwarded: Message shown on incoming calls, if caller has been forwarded to you.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-02-01 15:05

Hur editerar man denna, på min 1.1.2 ser jag den som en mapp som inte går ladda ner via sftp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 20:51
Ursprungligen av SenatorN:

Hittade en fix på detta på hackint0sh, funkar skitbra!

fattade inte så mycket av detta:
However, there is a simple way to hide this message:

Get the file com.apple.carrier.plist found at /var/root/Library/Preferences/ and edit the key ShowCallForwarding to be <false/>. Reboot! There you go, your Mailbox works and you don't get that annoying message anymore

med vad och hur?:tveksam:

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 21:52
Ursprungligen av Dysing:

fattade inte så mycket av detta:
However, there is a simple way to hide this message:

Get the file com.apple.carrier.plist found at /var/root/Library/Preferences/ and edit the key ShowCallForwarding to be <false/>. Reboot! There you go, your Mailbox works and you don't get that annoying message anymore

med vad och hur?:tveksam:

Flytta filen med ett ftp-program, ändra i den med ett program som klarar xml (t ex bbedit för Mac) och flytta tillbaka filen.
Men det finns ett norskt skript som fixar det enkelt. Sourcen är detsamma som för det "svenska" tangentbordet, där man hämtar MobileEnhancer, kommer inte ihåg det nu, men det finns säkert någon med bättre minne

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 23:49

Lägg till www.sendowski.de/iphone till dina install sources. Sen gå till Tweaks (1.1.4) och installera ForwardMSGfix 1.1.4. Starta om iPhonen. Klart.

//Rob

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2008-08-02 13:34
Ursprungligen av Robo-X:

Lägg till www.sendowski.de/iphone till dina install sources. Sen gå till Tweaks (1.1.4) och installera ForwardMSGfix 1.1.4. Starta om iPhonen. Klart.

//Rob

Länken funkar inte längre berkar det som nån som vet en annan eller nått. Jag har försökt att göra det manuellt men jag hittar inte com.apple.carrier.plist jag hittar den bara som en länk i /private/var/mobile/Library/Preferences. Den finns inget i /var/root/Library/Preferences.

Nån som kan hjälpa mig snälla blir så trött på rutan som kommer upp när jag ringer!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-02 16:43
Ursprungligen av madi:

Länken funkar inte längre berkar det som nån som vet en annan eller nått. Jag har försökt att göra det manuellt men jag hittar inte com.apple.carrier.plist jag hittar den bara som en länk i /private/var/mobile/Library/Preferences. Den finns inget i /var/root/Library/Preferences.

Nån som kan hjälpa mig snälla blir så trött på rutan som kommer upp när jag ringer!!

Det var för 1.1.4. I Firmware 2.0 måste man göra det manuellt. Man måste kopiera carrier.plist filen som ligger i /System/Library/Carrier Bundles/Unknown.bundle/ mappen med Cyberduck för Mac. Öppna filen med BBEdit eller annan plist editor.

Leta reda på
<key>ShowCallForwarded</key>
<true/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<true/>

och byt till
<key>ShowCallForwarded</key>
<false/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<false/>

Spara filen och ladda upp den till din iPhone. När det är klart starta om telefonen och det ska nu inte visa någon popup när man ringer någon.

//Rob

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2008-08-04 00:48
Ursprungligen av Robo-X:

Det var för 1.1.4. I Firmware 2.0 måste man göra det manuellt. Man måste kopiera carrier.plist filen som ligger i /System/Library/Carrier Bundles/Unknown.bundle/ mappen med Cyberduck för Mac. Öppna filen med BBEdit eller annan plist editor.

Leta reda på
<key>ShowCallForwarded</key>
<true/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<true/>

och byt till
<key>ShowCallForwarded</key>
<false/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<false/>

Spara filen och ladda upp den till din iPhone. När det är klart starta om telefonen och det ska nu inte visa någon popup när man ringer någon.

//Rob

Jag har uppdaterat mig till 1.1.4, men det är fixat nu det var en hel del googlande igår men jag hittade den sökvägen som du skrivit. Hade det bara varit som förut eller om sendowski länken fungerat så hade det inte varit några problem Men nu visste jag ju inte vilken plist fil jag skulle leta efter eftersom den förra inte fungerade som den gjorde när jag uppdaterade till 1.1.3 nOOb som man är

Men tack för hjälpen Rob fast denna gång hann jag fixa det själv för en gångs skull

Ursprungligen av Robo-X:

Det var för 1.1.4. I Firmware 2.0 måste man göra det manuellt. Man måste kopiera carrier.plist filen som ligger i /System/Library/Carrier Bundles/Unknown.bundle/ mappen med Cyberduck för Mac. Öppna filen med BBEdit eller annan plist editor.

Leta reda på
<key>ShowCallForwarded</key>
<true/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<true/>

och byt till
<key>ShowCallForwarded</key>
<false/>
<key>ShowCallForwarding</key>
<false/>

Spara filen och ladda upp den till din iPhone. När det är klart starta om telefonen och det ska nu inte visa någon popup när man ringer någon.

//Rob

Jag känner mig ensam om att inte fatta vad ni skriver med /hitochdit/kataloger/osv
Kan man få upp iphonen i någono slags utforskare eller?
Jag känner mig skitdum

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-01 16:25

Den finns inte på min 1.1.3 (det finns en länk istället). Så jag kollade under /var/mobile/.... istället, fanns inte där heller.

Rättare, jag trodde det var en länk, den hade en alias-pil på ikonen. Men jag laddade ner den via ftp och redigerade den, och det funkade.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-01 18:34

Tjena, att göra detta på 1.1.2 är enkelt, men meddelandet har faktiskt aldrig ploppat upp för min del, min pappa däremot som har en gammal 1.0.2 får det hela tiden. Enligt vad jag har läst så går det inte att bli av med detta på 1.0.2, utan bara 1.1.1, 1.1.2 Någon som har en lösning till 1.0.2?

Tacksam för svar // Jonathan

Ursprungligen av Plizzo:

Tjena, att göra detta på 1.1.2 är enkelt, men meddelandet har faktiskt aldrig ploppat upp för min del, min pappa däremot som har en gammal 1.0.2 får det hela tiden. Enligt vad jag har läst så går det inte att bli av med detta på 1.0.2, utan bara 1.1.1, 1.1.2 Någon som har en lösning till 1.0.2?

Tacksam för svar // Jonathan

Hur gör man det enkeln på en 1.1.1 då?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-06 21:06
Ursprungligen av jonmannen:

Hur gör man det enkeln på en 1.1.1 då?

Adda mig på msn: jonathan.viken@telia.com så kan jag hjälpa dig med detta..

På min 2G 1.1.4 hade jag samma fenomen med upploppande meddelande om vidarekoppling när jag skulle ringa. Men det försvann helt nu när jag uppdaterat till 2.0

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-06-24 20:58

Har börjat få så här i iOS4. Aldrig sett det förut... störande

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 01:04
Ursprungligen av Cyberz:

Har börjat få så här i iOS4. Aldrig sett det förut... störande

Det beror på att iOS 4 saknar din operatörens profil och använder en standard profil. Tyvärr har standard profilen 2 inställningar som gör att den rutan kommer upp. Enda sättet är att installera en riktig profil för din operatör eller ändra på standard profilen. Vilket är rätt svårt.

//Rob

1
Bevaka tråden