Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine hänger min externa disk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-23 13:59

Hej!

Jag har en extern MyBook Studio som jag ansluter med Firewire till min MacBook. TimeMachine är ju ett trevligt koncept så jag hade det aktiverat, dock så lyckades jag hänga systemet på ett sätt som påminner mer om windows än OS X. Applikationer gick inte att force-quitta och det krävdes power-knapp för att avsluta systemet. Jag insåg sedan att de applikationer som hängde sig alla försökte accessa någon data på den externa disken. Om jag ryckte ut firewiresladden så rasslade allt loss men jag fick en ondskefull popup som sade att det där var dåligt för data.

Detta hände kanske 4-5ggr i veckan och det var ju en tidsfråga innan jag skrev sönder disken. En omformatering senare läste jag på nätet att en del användare hade samma problem och spotlight indexeringen beskylldes för att kunna skapa någon sorts evig loop ihop med time-machine.

Stängde av spotlight-indexeringen för externa disken men ngn dag senare så skedde samma sak iaf. Har nu stängt av Time-Machine och kört på utan samma hängning i en dryg vecka.

Liknande erfarenheter? Tips? Länkar?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-23 20:30

Jag har nyligen köpt en extern fw-disk och när den ska starta när datorn varit i vila så hänger sig finder bla och jag måste dra ur fw-sladden och trycka in den igen. Mycket irriterande, är det så här på alla fw-diskar?

1
Bevaka tråden