Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Invites i iCal - välja kalender?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 23:58

Jag har min kalender uppdelad i flera delkalendrar. En del för schema, en del för allmäna grejer etc.

Har nu upptäckt en cool funktion som gör att man riktigt smidigt kan invitera folk till olika händelser, så dessa mer eller mindre automatiskt adderas till deras kalendrar (förutsatt att de använder Mail och iCal). Problemet är att när jag får sådana invitationer, så hamnar de automatiskt i allmänt-kalendern, och går inte att flytta på.

Någon som har nåt förslag antingen till hur man ställer in vilken kalender de ska hamna i, eller hur man kan flytta dem när de väl hamnat fel?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-27 00:33

Dubbelklicka på bokningen och välj vilken kalender som den ska ha.

Ursprungligen av DrStein:

Någon som har nåt förslag antingen till hur man ställer in vilken kalender de ska hamna i, eller hur man kan flytta dem när de väl hamnat fel?

Tack på förhand

Jag såg även detta beteende efter att jag börjat köra Leopard.

Lösning:
En inbjudan man inte kan byta kalender på handlade i mitt fall om att jag inte identifierat mej själv med samma epostadress i Address Book! Klicka "system preferences" -> "accounts" -> "Address Book Card" för att ta dej till det kort i adressboken som identifierar din användare. Detta kort måste ha den epostadress som tar emot inbjudningen, annars kan man varken flytta, ändra, rejecta, accepta, osv.

(notera att jag kör min mac os x på engelska och därför inte vet korrekta svenska namn på de olika sakerna).

1
Bevaka tråden