Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: VLC remote

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tips på VLC remote för din iPhone:
http://jslibrary.org/jslibrary.org/ipodvlc/

Det enda jag tycker fungerar sådär är volymen, men då har jag ju fjärren till förstärkaren.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-07 01:30

funkar ju skit bra! tack för tipset!

Jepp, jag som använder VLC massor diggar det skarpt. Innan körde jag Salling Clicker med min SonyEricsson och saknade att använda mobilen som fjärrkontroll med iPhonen.
Det enda jag letar efter nu är en winamp remote som funkar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-07 17:09

Säg till om du hittar det! skulle oxå behöva det!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-24 22:05

Fins det något sånthär program till winamp också?

Ursprungligen av torva:

Fins det något sånthär program till winamp också?

Programmet som diskuteras här fungerar till winamp också:
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/229581-iphonen-fj-rrkontroll-till-itunes.html

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-24 22:11

sorry, såg inte att det redan var en förfrågan om detta:P

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-24 23:39

Nice! Synd att de inte va gratis bara=/

Ursprungligen av torva:

Nice! Synd att de inte va gratis bara=/

Jag kör gratisversionen, fungerar inte den längre?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-25 16:11
Ursprungligen av theplague:

Jag kör gratisversionen, fungerar inte den längre?

Är inte den bara begränsad till x antal dagar som man får använda den då innan man måste köpa den? eller snackar du om de programet som är helt gratis men bara funkar till mac? för jag mena den som är till PC

Ursprungligen av torva:

Är inte den bara begränsad till x antal dagar som man får använda den då innan man måste köpa den? eller snackar du om de programet som är helt gratis men bara funkar till mac? för jag mena den som är till PC

Har du ens läst på hemsidan(där brukar den mesta infon finnas) om Signal?
Det är gratis - icke tidsbegränsat. Men vissa begränsningar, läs mer på sidan som länkas till först i den tråden(och där den här diskussionen egentligen borde fortsätta).

Detta borde fungera med Yellow Dog eller Ubuntu i Ps3:an om jag förstår det hela rätt??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-25 15:34

Kan man inte bara köra Touchpad istället. det kan ju kontrollera allt, om du ser skärmen förståss, annars kan man ju ta VNsea.

Ursprungligen av h4gge:

Kan man inte bara köra Touchpad istället. det kan ju kontrollera allt, om du ser skärmen förståss, annars kan man ju ta VNsea.

Kan kan man ju, men väldigt mycket krångligare.
Och det kräver ju som du säger att man ser skärmen.
De här remoterna är ju utformade för att fungera som just en fjärrkontroll med "fasta" knappar.
Touchpad känns sådär i jämförelse.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 19:22

Använda Install 3.0

Hej.
Försöker att installera från Install 3.0 får till svar Package download failed:cant find host !
Jag har kontakt med Wi-fi. Varför går det inte att installera. Kom med Tips. Vad är felet ?

V a d försöker du ladda ned?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 20:15

Dock 2.06 Jag har Iphone 1.1.2

Bogu:
Och vad har det med det som diskuteras i den här tråden att göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 22:28

Sorry !

Värt att nämna är att om man vill styra VLC med ipodvlc under OSX så måste man gå in och ändra/lägga till filer i VLC.app

Suttit ett tag här nu fick det just att funka. Orkar inte skriva ner exakt hur jag gjorde just nu men om någon läser detta som kört fast skicka mig ett PM.

1
Bevaka tråden