Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub med Keynotevaka, Malmö den 15/1

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-29 22:20

Ändrat förstainlägget så det innehåller det vi kom fram till längre ner i tråden.

Blir alltså en Macpub med Keynotevaka på Vinnys den 15/1-08 kl 18. (Eller strax innan 18 så man hinner få en öl..)

Vinnys ligger på St:knuts torg i Malmö. http://www.vinnys.se/

Trådlöst nät finns där, trevligt med en restaurang som erbjuder detta

Senast redigerat 2008-01-02 19:35
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-29 23:21

Givetvis skulle det var kul med ett nytt tillfälle! Hoppas många anmäler sitt intresse. Jag är på, i alla fall.

Jag är nog på

när? och var?

Får man ta med sig sin iPhone och "nerd'a" lite?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-02 03:01
Ursprungligen av el gringo:

när? och var?

Får man ta med sig sin iPhone och "nerd'a" lite?

Absolut! Kanske är där någon som vill känna och klämma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-01 20:21

Tyckte precis vi hade en, tiden bara flyger förbi. O.o
Jaja, när tid och datum är satt så får jag avgöra. December är dock en fullspäckad månad.

jag är nog på jag med

Jag med, fast december är trångt redan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-16 15:21

Typ 7 st potientiella intressenter. Några fler? Eller kanske är det bättre att skjuta fram det till efter nyår?

olof, micke eller johan: Ring mig när det blir bestämt ett datum. Jag är sjukt dålig på att kolla här...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-17 21:41

Jag är gärna med (missade sist...) men här är det också ganska tjockt i december. Eventuellt i mellandagarna, men kolla ni andra så kan jag nog styra min tid.

Hur dags träffas man?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-17 22:25
Ursprungligen av homesick:

Jag är gärna med (missade sist...) men här är det också ganska tjockt i december. Eventuellt i mellandagarna, men kolla ni andra så kan jag nog styra min tid.

Hur dags träffas man?

Brukar vara kl. 19.00 på Vinny's Pizzeria/Pub på St. Knuts Torg i Malmö.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-18 23:18
Ursprungligen av Reisan:

Brukar vara kl. 19.00 på Vinny's Pizzeria/Pub på St. Knuts Torg i Malmö.

And Vinny's Pizzeria it shall be

... när vi har bestämt datum...

Ursprungligen av slarti:

olof, micke eller johan: Ring mig när det blir bestämt ett datum. Jag är sjukt dålig på att kolla här...

Eh, för jag har ju varit med på hur många macpubar de senaste tre åren? Tror det kan vara färre än noll.

Men jag säger som vanligt, om ni sitter på uteserveringen så kan jag gå förbi med hunden och låta honom skälla lite på er.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-17 22:27
Ursprungligen av ohennig:

Men jag säger som vanligt, om ni sitter på uteserveringen så kan jag gå förbi med hunden och låta honom skälla lite på er.

Vänta du bara tills sommaren, då vi verkligen kan sitta utomhus! Man får väl ta med lite mutgodis. Till hunden, alltså...

Ursprungligen av ohennig:

Eh, för jag har ju varit med på hur många macpubar de senaste tre åren? Tror det kan vara färre än noll.

Men jag säger som vanligt, om ni sitter på uteserveringen så kan jag gå förbi med hunden och låta honom skälla lite på er.

Hehe true, men jag menade ju den andra olof

Ursprungligen av slarti:

Hehe true, men jag menade ju den andra olof

Anade nästan det, men när du nämnde två av mina kollegor i samma mening så tänkte jag att det var bäst att ta det säkra före det osäkra. Plus att jag fick anledning att flika in mitt pubtrådsstandardinlägg på ett snyggt sätt.

Ursprungligen av ohennig:

Eh, för jag har ju varit med på hur många macpubar de senaste tre åren? Tror det kan vara färre än noll.

Men jag säger som vanligt, om ni sitter på uteserveringen så kan jag gå förbi med hunden och låta honom skälla lite på er.

Tror han menade mig ohenning

Ursprungligen av Kellogs:

Tror han menade mig ohenning

1. Det avhandlade vi för ca en månad sedan.
2. Med ditt yrke tycker man du borde klara av att läsa innantill - du har ett n för mycket i mitt namn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-19 07:31

i Januari får det bli
Glömde bort denna tråd, heeh..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-19 18:44
Ursprungligen av JohanK:

i Januari får det bli
Glömde bort denna tråd, heeh..

Ja, nu är det bättre att välja en torsdag i januari istället. Kanske lika bra att radera hela tråden och posta en ny, med ett datum redan i rubriken?

Kanske skulle passa att ha en pub samtidigt som keynoten den 15:e? Förutsätter ju iofs att puben i fråga har wlan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-31 16:29
Ursprungligen av phindus:

Kanske skulle passa att ha en pub samtidigt som keynoten den 15:e? Förutsätter ju iofs att puben i fråga har wlan.

Ja, det var ingen dum idé. Ja, det vanliga stället har WLAN.

Jamen, då så :). Skulle ju vara trevligt att följa keynoten i gott mac-sällskap. Kanske vi skulle skapa en ny tråd med datum och plats så det blir enklare att hitta. Har ju aldrig varit på någon Macpub så jag har inte riktigt full koll på vart det det brukar vara.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-01 11:38
Ursprungligen av phindus:

Jamen, då så :). Skulle ju vara trevligt att följa keynoten i gott mac-sällskap. Kanske vi skulle skapa en ny tråd med datum och plats så det blir enklare att hitta. Har ju aldrig varit på någon Macpub så jag har inte riktigt full koll på vart det det brukar vara.

Tror att JohanK bara ändrar huvudinlägget med nytt datum. Vi brukar ses kl. 19 på Vinny's Pizzeria/pub på St. Knuts torg i Malmö.

Edit: Huvudinlägget är uppdaterat med nytt datum och klockslag.

Senast redigerat 2008-01-02 12:29
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-01 15:52
Ursprungligen av phindus:

Jamen, då så :). Skulle ju vara trevligt att följa keynoten i gott mac-sällskap. Kanske vi skulle skapa en ny tråd med datum och plats så det blir enklare att hitta. Har ju aldrig varit på någon Macpub så jag har inte riktigt full koll på vart det det brukar vara.

Ja, och , så undrar jag om man brukar ta med sig sin dator för att följa Keynote? Också första gång för mig.

Ska bli kul, jag kan den 15/1

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-01 17:33
Ursprungligen av homesick:

Ja, och , så undrar jag om man brukar ta med sig sin dator för att följa Keynote? Också första gång för mig.

Ska bli kul, jag kan den 15/1

Det är bra om de som har laptop kan ta med. Så att de som inte har någon, kan kolla bredvid. Som t ex jag då.

Jag tar med både min MBPro och iPhone :).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-02 11:42
Ursprungligen av JohanK:

Edit: Vad sägs om 15/1-08 kl 18 på Vinnys? Keynotevaka?
Man kan ju komma dit några minuter innan 18 så man hinner fixa bord och få in en öl.
Trådlöst nät finns på Vinnys.

Reisan skrev kl 19 två ggr ovan, vill bara vara säker - 18 eller 19?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-02 12:28
Ursprungligen av homesick:

Reisan skrev kl 19 två ggr ovan, vill bara vara säker - 18 eller 19?

Den 15 januari är det strax innan 18 som gäller. I samband med Keynotevakan börjar kl. 18. Vanligtvis träffas vi kl. 19.

Bevaka tråden