• Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-15 00:50

Hej!

Problemen började på 1.1.1 att inställningarna inte sparades i 1.1.1. Det är inte det vanliga felet att inställingarna återställs efter att man startar om telefonen, det har jag installerat en fix för i installer.

Det hela började med att jag hade lite problem med WLANet och Edge idag. Meckade runt med lite inställningar men det ville inte fungera så jag stängde av telefonen och lät den vara avstängd några timmar. Startar upp den några timmar senare och WLANet fungerar fint. Men när jag ska skriva in inställningarna för EDGE så vill den helt enkelt inte. Jag skriver först in APN och klickar sedan på username då hoppar den tillbaka till menyn (springboard). Och skriver jag bara in APN och sedan klickar tillbaka så sparas inte heller inställningarna när jag klickar in på inställningarna igen.

Nu uppdaterade jag till 1.1.2 och hoppades felet skulle försvinna och det gjorde det tydligen inte. Exakt samma fel. Har aldrig stött på detta tidigare. Ska kolla runt om det finns någon lösning på detta problem, annars får jag väl helt enkelt testa att återställa telefonen. Dock lite drygt att jailabreaka 1.1.1 igen och sedan uppdatera till 1.1.2 när man precis gjort det.

Aja, det jag undrar är iaf om någon har stött på samma problem eller läst om någon med ett liknanade problem.

*Edit: Löste problemet genom att återställa den. Men var ett riktigt helvete att återställa den till 1.1.1 och få rätt baseband. Men nu har jag en fint fungerande 1.1.2 jailbreakad och upplåst.

Jag följde guiden på http://modmyifone.com/ kan varmt rekomenderas om någon ska uppdatera från 1.1.1 till 1.1.2

Senast redigerat 2007-12-15 18:11