Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äldre version av Labyrinth

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har /vet var man kan få tag i Äldre version av Labyrinth.
Uppdaterade till 1.0 och tycker inte om den !

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-25 19:51

Undrar precis samma sak. Gick in i installer och såg att labyrinth kunde uppdateras till 1.0. Åhh, nya banor tänkte jag, men i andra änden ville något tjäna pengar.

  • Medlem
  • 2008-01-06 20:57
Ursprungligen av RoHHbiN:

Åhh, nya banor tänkte jag, men i andra änden ville något tjäna pengar.

Å fy fan, nån som vill ha lite tillbaka för den tid som har lagts ned...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-07 14:45
Ursprungligen av Baron:

Å fy fan, nån som vill ha lite tillbaka för den tid som har lagts ned...

Aaa, för jäkligt. Men ärligt talat tyckte jag inte om den nya verisionen alls efter att ha testat demot. Var mer känsla innan.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-25 20:08

Jag gjorde också misstaget att uppdatera.. Men lyckades fixa det genom att avinstallera det och sedan installera om det och starta om min iPhone... Konstigt men lyckades, tills jag uppdaterade Installer...

Det går att ladda ner den gamla versionen på Carl Loodbergs hemsida, dock så fattar jag inte hur spelet ska kunna funka med bara en Labyrinth.app fil... det finns ju en jädra massa systemfiler som ska till spelet också..

  • Medlem
  • 2007-12-25 20:33

länk till att tanka det gamla spelet?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-26 00:33

http://pxl.ibrickr.com/ har ännu kvar Labyrinth v0.4.0. Ladda ner det och spara på datan, sedan får ni ändra namn från Labyrinth-0.4.0.plx till Labyrinth-0.4.0.rar.

Har inte kommit på hur filerna skall ligga dock.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-26 00:40

http://pxl.ibrickr.com har bytt till 1.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-27 09:40

jag får ännu fram labyrinth v.0.4.0 från http://pxl.ibrickr.com

var ska man lägga alla filerna på ihpnen ?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-05 17:57
Ursprungligen av joppe.ejd:

var ska man lägga alla filerna på ihpnen ?

Undrar det samma, har testat lite. Får fram ikonen i iphonen iallafall, men den tycket inte vilja starta spelet så antagligen ligger nått fel.

  • Medlem
  • 2008-01-07 15:04

Jag håller faktiskt med.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-07 17:31

Är det ingen som har kvar gamla labyrith installerat som kan kolla hur era filer ligger?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-07 22:07

Jag har installerat tillbaks det gamla utan problem, Det var bara att avinstallera det gamla och sedan FTP:a det gamla 0.4.0 till Applications mappen och starta om SpringBoard, sen hostade det gamla igång igen. Jag bifogar gamla versionen av Labyrinth så att alla kan njuta av det

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-01-08 13:37

HAHAHA, jag uppdaterade inte, det stod ju demo klart och tydligt....

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-08 15:07
Ursprungligen av Morrris:

HAHAHA, jag uppdaterade inte, det stod ju demo klart och tydligt....

Vad duktigt av dig, helt onödigt inlägg enligt mig.
Eftersom du verkar ha Labyrinth 0.4.0 kan du ju säga oss hur filerna skall ligga?

Ursprungligen av Plizzo:

Jag har installerat tillbaks det gamla utan problem, Det var bara att avinstallera det gamla och sedan FTP:a det gamla 0.4.0 till Applications mappen och starta om SpringBoard, sen hostade det gamla igång igen. Jag bifogar gamla versionen av Labyrinth så att alla kan njuta av det

Var så jag gjorde, men det funkar inte för mig. Får fram ikonen men den startar inte spelet. Istället fasnar den på "Welcome To Labyrinth" sidan och hoppar sedan tillbacks till menyn efter ca 30sec.

Senast redigerat 2008-01-08 15:17
  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-01-09 09:30

Visst kan jag det, eftersom du frågar så snällt, berätta vart Labyrinth ligger så kan jag kolla upp det med iBrickr.
Tycker bara det är konstigt att man uppgraderar ett helt program till en ny demoversion!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-10 15:04
Ursprungligen av RoHHbiN:

Vad duktigt av dig, helt onödigt inlägg enligt mig.
Eftersom du verkar ha Labyrinth 0.4.0 kan du ju säga oss hur filerna skall ligga?

Var så jag gjorde, men det funkar inte för mig. Får fram ikonen men den startar inte spelet. Istället fasnar den på "Welcome To Labyrinth" sidan och hoppar sedan tillbacks till menyn efter ca 30sec.

Det var iallafall så jag gjorde.. Saken är den att jag startade om SpringBoard med term-vt100 också om det nu skulle hjälpa.. annars visades ju inte ikonen. Men jag har inga problem, funkar skitbra och jag tycker inte det var några problem... testa att installera det nya via installer, ta bort det och FTPa över det gamla igen bara för och så vad som kan vara fel. Spelet extraherar själv alla filer efter att man har skickat över det så vitt jag vet.

  • Medlem
  • 2008-01-09 09:39

Det var en beta först. Inte speciellt underligt att betan är gratis och den skarpa versionen kostar pengar.
Demoversionen är dessutom mycket spelbar, med olika banor.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-09 17:17

Det kostar typ 70 kronor. Det tycker jag det kan vara värt.
Kommer ju också en del nya banor med.
Jag betalade.

Alla labyrinth fanatiker, jag har löst vårt problem.
Att installera äldre version är väldigt enkelt, lägg bara till http://limitededitioniphone.com/lei.xml i soruces och leta upp "old labyrinth".

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-15 22:07

såg precis detta, funka kanon bra!

/Robin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 20:42

Finns det något sätt att installera detta utan att använda installer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-23 08:29

Min iPhone lägger inte till ikonen efter intallationen. Hur göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-23 21:55
Ursprungligen av delyte:

Min iPhone lägger inte till ikonen efter intallationen. Hur göra?

Minnet fullt på systempartitionen? Sök här på 99.se "bosstool".

Jag har tyvärr samma problem. Lyckats installera Old Labyrinth från en av sources som nämndes i tråden, men inget dök upp. Fixade BossTool och flyttade runt (100+ fritt nu), avinstallerade, installerade, startade om. Men inget dyker upp ändå.

Vad har gått galet då?

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-03-06 14:52

samma problem, instalerar men ingen ikon dyker upp, däremot försvan även nya labyrinth ikonen, avinstalerade båda versionerna, startade om och instalerade på nytt men återigen inget. har 75mb fritt.

1
Bevaka tråden