Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone startar inte efter besök i toaletten

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 16:19

Hejsan!

Jag har en god vän med ett stort problem. Han och jag köpte oss lyckligt en iPhone var. På nyår klantar han sig och tappar sin kära telefon i toaletten och sen dess har den inte startat. Kan det finnas hopp för honom tror ni eller är det kört?

Jag hoppas innerligen att detta inte är en repost

/Simon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 16:22

Om den dog efter badet så skulle jag våga sätta pengar på att telefonen är numera död.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-10 16:41

Kan kanske prova nått som jag läste i MacWorld tidningen för ett bra tag sen.
Det var någon som hade spillt vatten över sin iBook, tydligen löste hon problemet med att sätta iBooken i ugnen (!) På ca 50 grader.
Tror inte att jag hade vågat prova med min iPhone, men kan va värt ett försök?

  • Medlem
  • 2008-01-10 17:04

Elektronik brukar överleva vattenskador, så länge man väntar tills det har torkat helt och inte provar starta den innan dess, för då blir det kortslutning. Det här är vad jag hört.

Att göra som zweigel säger kan mycket väl funka, dock så låter 50 grader för mkt.

Det kan finnas hopp för din iPhone min vän

Genom att byta batteriet i iPhonen.
Kolla in när Nate gör det på en iPhone som har råkat ut för samma öde:
http://video.gearlive.com/video/article/q407-replace-iphone-battery-tutorial/

" ..put it in a tub with rubbing alcohol"

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-10 20:00

i sverige är det väl lite svårt att få ett iphone batteri bytt?
denna video visar lite hur det går när den har vart i vattnet http://arstechnica.com/reviews/hardw...-review.ars/13 ser tyvärr inte ljust ut för att få igång den igen

Ursprungligen av Jedsler:

i sverige är det väl lite svårt att få ett iphone batteri bytt?

Japp, du lär ju får göra det själv.

http://www.ifixit.com/iPhone-Parts/iPhone-Replacement-Battery/IF105-017

Trodde tråden skulle handla om hur många som sitter på toa och surfar med sin iphone

mitt tips är ugnen. Ett tips som ibland har räddat mina vattenskadade prylar. Värt ett försök.
Lycka till!

/Jacob

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-01-12 21:38

Lägg den i en bunke ris...det torkar ut ordentligt...

Jo, torka ur den. Men det är inte så lätt - det bildas kondens inne i den så den kanske aldrig torkar ut ordentligt om man inte öppnar den/tar isär den inför torkningsperiod.
Vattenångan måste kunna ta sig ut ur luren helt enkelt. Man måste underlätta det och en iPhone är nog ganska tät (inte tät nog för undervattensverksamhet (=tryck) förstår...det vet vi ju nu...det är bevisat så att säga
Sedan var det det där med urin och dess beläggningar på finelektroniken :-D. Men kanske var muggen nyspolad.

Ursprungligen av simonn:

Hejsan!

Jag har en god vän med ett stort problem. Han och jag köpte oss lyckligt en iPhone var. På nyår klantar han sig och tappar sin kära telefon i toaletten och sen dess har den inte startat. Kan det finnas hopp för honom tror ni eller är det kört?

Om han tappade den EFTER själva "besöket" så är det nog mer än kört..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-06 19:40

Tjuvar snodde ett kassaskrin, slog sönder det på en äng och dumpade resterande innehåll i ett dike med massor av färskt regnvatten. Jag lade minneskort SD och MS, usb-stickor ovanpå värmepannan vid ca 35 grader i 14 dagar. sedan funkade allt. En iphone skulle jag öppna. 30-40 grader och torrt men länge. Ren alkohol tar åt sig vatten, problemet är bara att få tag i det i Sverige. Minsta salt i vätskan pajar telefonen.

1
Bevaka tråden