Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ringa utan turbosim, stealthsim etc?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på o köpa en iphone där säljaren säger att det bara är att plugga i det vanliga simkortet (i mitt fall telenor) o köra. Efter att ha läst ganska mycket här på forumet så har jag fått uppfattningen att man måste ha turbosim eller stealthsim eller liknande för att kunna ringa med en iphone i Sverige. Det är en 1.1.2 som är upplåst. Vad tror ni, kommer det att fungera?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-19 14:33

Det stämmer, man kan ännu inte låsa upp 1.1.2 (bara hardwareunlock men det är föga troligt att han gjort, men du kan ju alltid fråga). Det kan även vara så att det är en 1.1.1 som han uppgraderat till 1.1.2.

Men om han säger att det är en ren 1.1.2 som han låst upp bluffar han. Jag tycker att du skall fråga hur han låst upp den och låta honom komma med sina egna förslag (dvs. fråga inte om han gjort en hwunlock eller uppgraderat till 1.1.2, om han försöker blåsa dig går han nog med på något av dina förslag för att inte göra bort sig). Fråga bara hur han låst upp den.

Okej, men det kommer alltså med största sannolikhet fungera ifall det är så att han har uppgraderat till 1.1.2?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-19 15:26

Yes, men inte om det är OTB 1.1.2.

ursäkta för omedvetenheten men vad betyder OTB? Ringde honom nu, han hade köpt den från USA som 1.1.1:a och sen uppgraderat den till 1.1.2, så då borde det vara grön flagg antar jag...

OTB eller OOTB betyder Out of The Box.
Alla iPhones oavsätt firmware går att ringa med så längde du använder StealthSIM. Kravet är förståss att de jailbreakas.
Jag har själv ändrat ett 20-tal telefoner och försett de med StealthSIM som jag är återförsäljare av.
Inom mycket kort tid kan du med StealthSIM och en enda liten programsnutt knäcka även 1.1.3. Min leverantör har redan gjort detta men avvaktar medan han stämmer av juridiken... Titta in på www.istealthsim.se för att köpa StealthSIM eller för att få nyheterna om 1.1.3 Jailbreak

Varför använder du "Authorized dealers" loggan när du inte är det? http://www.stealthsim.com/
Verkar ju skapligt seriöst?

"Min leverantör har redan gjort detta men avvaktar medan han stämmer av juridiken"
Du snackar skit känns det som.

Du kanske tycker det är oseriöst, det tror jag inte mina drygt 50 talet köpare tycker. De har fått marknadens bästa SIM snabbt levererat till sig.

1
Bevaka tråden