Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Flash för iPhone/Touch?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Har försökt lira poker men inte fått det att fungera. Som jag förstår det är det flash player som inte vill. Ipoden är inte utrustad med det. Någon som vet när det kommer ?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-23 00:00

Alltså du vill lira poker i safari, på typ partypoker? Eller har du installerat någon pokerspels app på den?

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-23 11:02

Det han menar är väl ändå, webclienten? Som de flesta pokerföretagen har, man lirar alltså genom webbsidan. Vilket man behöver Java till i flesta fall.
Men safari fungerar väl inte med flash/java? Vilket jag tycker är värdelöst, kunde dom inte ha fixat det?
Dock ska Opera webbläsare komme till iPod har jag hört, som skall stödja Java och Flash. Vilket jag tycker man ska kunna kräva från safari också. Men man får väl helt enkelt hoppas att det snart släpps.
För då går det säkert att lira hos pokersidor, genom webbclienten.

Citat:

När kommer Flash för iPhone/Touch

Aldrig. Tror jag iaf.

Är inte problemet att processorn är för klen?

Man ska nog inte förvänta sig flash. Dom gör ju allt för att slippa ha flash på mobilen. Kolla på YouTube bara, dom kodar om 50 miljoner videor.

  • Medlem
  • 2008-01-23 12:25

Hur fungerar YouTube på iPhone då?

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-23 13:16

Men enligt MacWorld så skall den Norska webbläsaren Opera Mini släppas till iPhone/ iPod touch, för att tex stödja Flash som inte safari gör, och på så vis kunna konkurera ut safari.
Tycker det verkar som en bra idee, kommer definitivt skaffa Opera om det kommer.

Läs mer här: http://macworld.idg.se/2.1038/1.139776

Ursprungligen av Baron:

Hur fungerar YouTube på iPhone då?

Perfekt i min mening, mycket bättre kvalitet då dom kodar videorna från original videon.

  • Medlem
  • 2008-01-24 10:18
Ursprungligen av Patrik D:

Perfekt i min mening, mycket bättre kvalitet då dom kodar videorna från original videon.

Jag vet... Jag undrar hur det fungerar, inte hur bra det fungerar.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-24 12:31

Men som sagt, du lär nog få vänta ett tag innan Flash släpps till iPhone/Touch, alltså när Opera mini släpps. Om ingen annan hinner före.

Ursprungligen av Baron:

Jag vet... Jag undrar hur det fungerar, inte hur bra det fungerar.

Youtube för iPhone är inte flash, man har konverterat filmerna till H.264.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-24 17:42

Jo så är det.
Men varför gjorde safari en webbläsare utan stöd för flash? Var det inte möjligt eller? I allafall så väntar jag med spänning när Opera mini kommer till Touch, med flash.
Ingen som har hört om tex firefox skulle kunna funka? Komma till touch?

Ursprungligen av iJoakim:

Jo så är det.
Men varför gjorde safari en webbläsare utan stöd för flash? Var det inte möjligt eller? I allafall så väntar jag med spänning när Opera mini kommer till Touch, med flash.
Ingen som har hört om tex firefox skulle kunna funka? Komma till touch?

Det är klart det GÅR, men det handlar också om upplevelsen, flash funkar uselt på mobila prylar, har du provat flash på någon mobil t ex? Jag har, och jag klarar mig utan det kan jag säga.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-24 23:02

Nej kanske inte, men på iPod skulle det nog kunna fungera bättre. Sedan tror jag inte Opera släpper en grej som inte fungerar något vidare. Jag tror på det iaf, och hoppas den kommer inom kort och fungerar bra!

Flash fungerar uselt på stationära saker också. Det är orsak numero uno som får både Safari och Firefox att krascha hos mig, dessutom drar det mycket processorkraft, något som är begränsat i mobila prylar. Något som drar mycket av processorn drar också mycket ström, vilket är dåligt.

Jag tror vi får vänta till Adobe får tummen ur och fixar och optimerar Flash lite mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 15:36

Borde inte en kompromiss funka bra? Lägga in Flash men att man aktivt måste aktivera de flash-sakerna som man vill igång genom att klicka på dem. På sätt slipper man att processorn drar igång, plus all störande reklam. Förutsatt att de kommer på ett sätt att tex bara visa första framen på flashmaterialet.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-27 18:40

Ja precis, nog finns det möjligheter att fixa det att funka bra på mobiler/iPod touch. Om annat så får flash fixa en bättre version.

1
Bevaka tråden