Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasst ljud på inkommande samtal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp!
Vi har tre iPhones i familjen men bara en med detta problem (som inte fanns från början). Problemet är att det ljudet kommer och går (distorsion) som gör att det inte går att höra vad motparten säger. Alla hör perfekt vad jag säger. Men som sagt jag hör dom från och till. Har prövat att återställa telefonen och sedan uppgradera den igen. Låter ungefär som en spräckt högtalare, men samma problem med headset. Låter perfekt i iPod delen. Utan det är BARA motpartens samtal som är dåligt från och till. Prövat att stänga av Bluetooth och WiFI utan resultat.
Hoppas jag var begriplig i beskrivningen av problemet.

Någon mer med detta problem?
Förslag någon?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-25 23:50

Om du har en 1.1.2 så testa att installera 1.1.2 Audio Amplifier som finns under Tweaks (1.1.2) i Installer.app. Om du inte har 1.1.2 så vet jag tyvärr inte.

Det ska jag pröva! Återkommer om resultatet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-26 13:14

Audio Amplifier gör problemet värre och verkar vara väldigt svårt att få bort.
Jag har samma problem. Går inte att lyssna på musik via högtalaren. Distar alldeles för mycket.

Ampifier låter mera som att höja ljudtrycket. Jag avvaktar att pröva den applikationen.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 21:08

Hmm.. låter skumt, jag använder Amplifier, dock så installerade jag det före jag testade första samtalet, men ingen skillnad för mig, allt låter som det ska

Hur låter det om du spelar musik?

1
Bevaka tråden