Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 och skicka mail

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej..

Har en iphone 1.1.1 och har just fått mit tele2 abbonemang aktiverat.. kan hämta mail men ej skicka.. Vat har tele2 för utgående mail server-adress? och måste jag fylla i användarnamn och lösen där också? Är det dom för mitt mailkonto då eller något tele2 lösen+ namn?

utgående smtp server mail.tele2.se

tack!

Är det några andra inställningar man måste göra på telefonen för den säger att den inte kan ansluta till den servern och hon på tele2s kundtjänst kunde inte hjälpa mig men sa att hon pratat med en kille som hade haft samma problem men sen fått det att funka, men hon viste inte hur...

Ingen med tele2 och 1.1.1 här som är villig att dela med sig av era inställningar för att skicka epost? (ta emot funkar bra)

Förlåt om jag tjatar men jag har väldigt svårt att tro att det inte finns någon användare på 99mac som skickar mail med iphone och tele 2 abonemang...?

ingen?

Någon som hört något ens om någon som skickat mail med sin iphone + tele2?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-03 09:11

Det är väl inte så att du skickar via Wifi?
För i så fall måste du ju ha inställningarna för utgående e-post för den servern.

jurrasic:
Har du ett tele2-mailkonto eller vad är det?
Jag känner ingen som har det så det är väl rätt stor chans att ingen som har läst denna tråd har det heller.

Hej..

inte genom wifi, det är avslaget.. Kan ta emot mail via gprs men inte skicka ...som utgående server (smtp) så har jag lagt in mail.tele2.se precis som dm sa på tele2 men när jag ska skicka så får jag upp en ruta om att den inte kan ansluta till den servern..eller ska jag ha min vanliga smpt server, som hör till mitt mail-konto kanske?

under avancerat i mail inställningarna ska jag ha ssl på eller av därför utgående?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-03 16:55

Jag vet inte vad Tele2 vill ha, men troligen avslaget. Däremot får du nog knappa in inloggningsuppgifterna igen, och ange Password som autentisiering under Avancerat.

Ursprungligen av kenjon:

Jag vet inte vad Tele2 vill ha, men troligen avslaget. Däremot får du nog knappa in inloggningsuppgifterna igen, och ange Password som autentisiering under Avancerat.

testat men kan fortfarande bara hämta och inte skicka...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 21:45

Tele2 och GPRS i Stockholm

Hej,
någon som bor i Stockholm och har problem med 3G och GPRS just nu?

Jag pratade med Tele2 för en knapp timme sen, och de sa att de hade lite problem i Sthlmsområdet, men inte på just Södermalm, där jag befinner mig. Men, 3G och GPRS funkar inte, varken på iPhone eller Nokia N73.

Någon annan som upplever samma sak, i Stockholm eller någon annanstans?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-02-03 17:12

port 587

Nija- Kan du skicka mail med din iphone från tele2 gprs?

Tjena, jag har också problem att skicka mail från min iPhone med mail.tele2.se. Har provat både port 25 och 587, resetta settings. Inget funkar. Men jag har också provat att telnetta till mail.tele2.se 587 från telefonen (genom att ssh:a till telefonen från min dator och sen vidare). Och DET funkar, man får ett greetings från deras SMTP server precis som man ska.

Alltså är det nåt skumt med Mail i iPhonen. Jag tror att detta började samtidigt som jag uppgraderade till 1.1.3, men om fler har samma problem som jag vore det intressant.

Jag sitter ju på 1.1.1 och har samma problem.. Verkar konstigt.. Hon på tele2 kundtjänst sa att hon prata med någon som haft problem men sen fått igång det men hon visste inte hur..

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-31 15:08

Kör man egen mail (alltså inte @tele2.se) så har de förut sagt att man ska använda smtpserver.swip.net utan inloggningsuppgifter. Minns dock inte om det ska vara SSL på den eller inte.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-02 13:27

man ska vara tvungen att autentisera mot smtpservern med en tele2 mailadress och lösen för att det ska gå att skicka.

officiellt ska man vara tvungen, men vad som funkar inofficiellt hos tele2 är det knappt teknikerna i kista har full koll på hela tiden.

1
Bevaka tråden