Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oklart vilken version

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en IP i USA den 21 januari. Efter lite research trodde jag att det var en 1.1.2 eftersom jag tolkade serienumret som V.52 (1.1.3 kommer väl först i januari?).

Skulle få hjälp med jailbreak men killen som gör det ringde och sa att det måste vara en 1.1.3 eftersom den inte går att nedgradera. Han kommer inte ens förbi de första steget.

Mitt serienr är 887529Zosv och han menar att 8:an indikerar att den är från 2008. Kan någon bekräfta detta? Jag tolkar ju siffran 52 som att den är från v.52.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 18:00

Ja det stämmer. Det är v52. Nu är det några som påstar att Apple uppgraderar iPhone till den senaste firmware innan dom säljer den men jag är inte 100% säker på det.

Han kanske har gjort något fel, för en 1.1.3 ska gå att nergradera till 1.1.1 och jailbreaka den. Det enda som händer är att du kan inte använda telefon delen.

//Rob

Ok, låter ju skumt. Så det går alltså att nedgradera även om det är en 1.1.3 OOB?

Det enda jag har gjort är att sätta på telefonen så att symbolen med iTunesloggan och sladden syns. Jag anslöt dock inte till iTunes. Däremot gjorde jag en "slide for emergency calls" och klickade lite på nummertangenterna för att testa känslan. Tryckte inte på "call", bara cancel så att jag kom tillbaka till ursrpungsläget med iTunesloggan. Detta kan väl knappast ha ställt det på något sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 18:24

Nej det tror jag inte det har ställt till något.

iPhone status.

//Rob

1
Bevaka tråden