Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många kör "äldsta" versionen 1.0.2 av iPhone ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur många som fortfarande kör 1.0.2 med Swephone från grabbarna på iFun.se ?
Är jag ensam eller ?
Finns det några stora fördelar med att uppgradera till senare versioner ?
Jag har noll koll, och kan nog själv inte göra det heller, när det kommer till kritan.Men det finns ju "experter" så det löser sig i så fall.

  • Medlem
  • 2008-02-01 13:15

Enda fördelarna med 1.1.2 enligt mig är att man äntligen får en påminnelse när någon lämnat ett meddelande på telefonsvararen, samt Itunes Store. Sedan antar jag att en del buggfixar gjorts, som jag inte märkt. Det var ganska enkelt att uppgradera, men det kräver att man följer anvisningarna väldigt noggrant. Om man stöter på patrull, eller något som avviker, ska man inte freestyla, utan hellre googla problemet eller fråga här.

En kompis till mig har stora problem när det gäller att ta emot sms och samtal. Ibland så kan man ringa till honom och ibland inte, skickar man sms får man direkt ett gensvar. Massa siffror, ett 20 tal.
Har även hört att färgerna, skärpan blir skarpare och bättre om man uppdaterar till 1.1.1 iaf.
//Filip

  • Medlem
  • 2008-02-01 14:08
Ursprungligen av wilhelmsson:

En kompis till mig har stora problem när det gäller att ta emot sms och samtal. Ibland så kan man ringa till honom och ibland inte, skickar man sms får man direkt ett gensvar. Massa siffror, ett 20 tal.
Har även hört att färgerna, skärpan blir skarpare och bättre om man uppdaterar till 1.1.1 iaf.
//Filip

Det där är verkligen inget jag märkt, det kanske var något annat problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-01 15:42

jag körde 1.0.2 länge men sen när fixen att kunna ta emot sms från text-avsändare, såsom IQ-svar kom, uppdaterade jag, ruggigt smidigt uppdatering dessutom. iphone.unlock.no har grym guide.

Jag kör 1.0.2 mest för att jag inte velat lägga ner tiden på att uppgradera till 1.1.2 ännu.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-02-01 19:13

Jag kör också 1.0.2 funderat på att uppdatera genom iphone.unlock.no guide. Verkar lätt, men orolig att nått skall krångla. Enda jag kan störa mig på med 1.0.2 är att safari hoppar ur ibland, är det förbättrat på senare FW ?

/Robin

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-02 10:45
Ursprungligen av RoHHbiN:

Jag kör också 1.0.2 funderat på att uppdatera genom iphone.unlock.no guide. Verkar lätt, men orolig att nått skall krångla. Enda jag kan störa mig på med 1.0.2 är att safari hoppar ur ibland, är det förbättrat på senare FW ?

/Robin

Relativt lätt att uppgradera, men du behöver TID!
Funkar allt kan du fixa det på en timma, men krånglar något kan det lätt ta en hel dag.

Till vilken version?

....kan man uppgrdera sin 1.0.2 Jag har hittills inte uppgraderat utan använder 1.0.2. Jag köpte den i augusti 2007... jag köpte 2 så jag har en i reserv. Det var 4Gb modellen de sålde ut. Tänkte att jag när den kommer till sverige skulle se om det gick att köra den "lagligt".
Jag undrar om det går att uppgradera till senaste versionen 1.1 3 utan att ha stealth-kort?

Vet inte riktigt vad det annars skulle vara förutom operatören eller simkortet och de har funkat bra innan iphone!

1
Bevaka tråden