Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notes i bokstavordning eller annat program som kan hjälpa mig?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-01 19:51

Har fått ett deltidsjobb på en krog och hade därför tänkt att lägga in lite drinkrecept som notes idag tills jag lärt mig recepten.

Märkte dock att notes inte sorteras på bokstavordning utan på tiden det skapats, vilket var väldigt dåligt. Speciellt då jag kommer lägga in fler recept i framtiden.

Finns det något program där man kan sortera sina notes på ett effektivare sätt? Kanske bokstavsordning, att antigen ser man rubriken och väljer den man vill ha, eller att man har A,B,C osv, sedan trycker man på A och då ser man alla notes som börjar på A osv.

Andra tips?

bookmarka detta i safari istället:

http://iphoneplaza.net/cocktailz

Kolla in iaf.

  • Medlem
  • 2008-02-01 20:39

Men då måste jag väll ha tillgång till internet/EDGE? Eller kan man kanske cacha hela sidan på något sätt?

JGG:
Har du inte GPRS?

  • Medlem
  • 2008-02-02 12:25

Jo det har jag, men jag söker efter en gratis lösning. +att recepten som jag skrivit upp finns inte på den där sidan.

  • Medlem
  • 2008-02-02 13:55

var mitt 'gamla kära' Apple…?

Hej,
jepp - jag har haft och försvarat Apple i över 20 års tid! Jag har upplevt och fått hantera Apples 'underdogsituation' mot IBM först och senare Microsoft. Men jag har varit trogen och lojal.

Men det verkar snart vara slut på det.

Nu - när Apple - har pengar tar man sig brösttoner som INTE är bra. Jobs borde själv komma ihåg sin tid av 'piracy' på sitt eget företag(!!!)

Nu till vad iPhone och iPod touch (som jag själv köpt ett ex av). Dessa enheter skall naturligtvis vara säkert programmerade. Vilket innebär att 'ingen utifrån' skall kunna komma åt information på enheten eller kunna 'kidnappa', ta över densamma.

MEN - det är naturligtvis KUNDEN som bestämmer exakt över varenda byte som finns där eller inte!!!!!

Det som jag anser att vi alla önskar är en virtuell iPhone, iPod touch på våra Macintoshdatorer som ÄR exakt samma som den anslutna enheten.

Det skulle ge oss alla en mycket snabbare hantering av enheten. Skriva att_göra_listor, att sortera om alla kommentarer, att skriva in alla sina kamraters telefonnummer, att dumpa ner en lång text som skall korrekturläsas (på tunnelbanan) för att sedan skickas när man kommer fram till kontoret.

NATURLIGTVIS skall enheten kunna hanteras av datorn!!!!!!! (och ingen, INGEN, skall ha några invändningar mot det. BASTA!!)

(Volvo skall fullständigt skita i om jag kör min bil genom Drottninggatan, Kungsgatan eller fyller den med dynga och kör ner den i Hammarbyhamnen. Det är ju MIN BIL och jag fyller den med vad jag vill, NÄR jag vill, UTAN att fråga Volvo om lov.)

/Gl

1
Bevaka tråden