Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp en novis!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ny på mac och ännu nyare på min 3 dagar gamla iphone. köpte den i st. Maarten (dollar och skattefritt) det är en 1.12 och den ska enligt affären vara både upplåst och jailbreakad.
verkar finnas många kunniga användare på detta forum så mina tre okomplicerade frågor löser jag nog snabbt med lite tips från er invigda!

den har iWorld så jag ska ju kunna använda i stort sett vilka simkort som helst eller? problemet är bara att jag har 3, vilket jag förstår INTE fungerar.

FRÅGA 1. vad för abonemang/kontantkort funkar bra? jag är inte i behov av EDGE och kommer mest surfa i WiFi.

FRÅGA 2. klarar en novis som jag att uppgradera till 1.13..? - är lite sugen på det.

FRÅGA 3. är ofta utomlands och vill slippa dyr roaming. vad är den bästa lösningen för att använda skype smidigt och enkelt i iphonen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-05 07:39

Hej och välkommen till forumet och till Mac-världen! Hoppas du kommer att trivas här och med din nya Mac.

  1. Kolla upp vilken operatör och abonnemang/kontantkort som passar dig bäst. Du har säkert kollat detta tidigare i samband med andra mobiltelefoner. Skaffa ett som passar dig i pris, täckning och tjänster som ingår i abonnemanget/kontantkortet.

  2. Jag rekommenderar att du väntar med att uppgradera till firmware 1.1.3. Finns ingen "säker" uppgraderingsmetod när det gäller uppgradering och att hacka telefonmjukvaran. Det är bra om du läser olika artiklar och guider som handlar om detta. Finns väldigt många trådar i forumdelen för iPhone som tar upp lösningar och problem. Som ny Mac-användare tycker jag att du ska bekanta dig med din nya Mac och även din nya iPhone först. När du känner att du har vant dig vid dator, telefon och vad som gäller för iPhone just då, så kan du ta och avgöra om du vill testa att hacka telefonen.

  3. Jag vet inte om det fungerar med Skype eller MSN i iPhone. Har inte själv varit i behov eller sökt här på forumet.

Använd den avancerade söksidan, som du kommer till om du sätter markören i sökrutan uppe till höger på forumsidan. Och tryck enter utan att ha angett något sökord. Skriv in ett nyckelord och sedan markera ett eller flera forumdelar. Och slutligen välj att det ska visas som trådar eller inlägg.

Google sökmotor är utmärkt att använda för att söka på forumet. Skriv in "site:99.se" och ett eller flera sökord i sökfältet. Och sedan sök.

De flesta nybörjarfrågor om Mac, OS X, substitutprogram, iPhone med mera har säkert ställts i forumets olika delar. Så använd sökfunktionen här eller på Google flitigt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-05 10:42

Tre funkar inte, nej.

1
Bevaka tråden